۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۹۹۴۷۴
با حضور فعالان فرهنگی داخلی و خارجی؛

نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی برگزار می شود

نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی برگزار می شود
نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با حضور صاحبنظران و فعالان فرهنگی داخلی و خارجی در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی سروری، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی امروز در نشست خبری در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، گفت: این کنفرنس با حضور صاحب نظران و فعالان فرهنگی داخلی و خارجی از کشوهای لبنان، سوریه، مالزی، افغانستان و عراق ۱۳ و ۱۴ اسفند در بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار می شود.

وی ایجاد گفتمان علمی در مورد تربیت دینی در بین ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی را از رویکرد اصلی این همایش عنوان و ابراز کرد: روش های آموزش معارف و انتقال ارزش های دینی، مناسک و آیین های مذهبی، مدرسه داری دینی، خدمت و فعالیت های داوطلبانه در تربیت دینی، رسانه و فعالیت های مجازی و تربیت دینی، معماری و طراحی محیط های یادگیری با رویکرد دینی، تربیت جنسی و جنسیتی با رویکرد دینی، تلفیق تربیت دینی و ساخت های تربیتی، آموزش خانواده با رویکرد دینی از جمله محورهای این همایش است.

سروری با بیان این که ۵ پیش نشست تخصصی برای این کنفرانس برگزار شده است، گفت: پیش نشست های تخصصی در داخل کشور و نیز کشوهای لبنان و هند برگزار شده است همچنین کاردینال‌ ها و اسقف اعظم فرانسه با حضور در مشهد از مدرسه های اسلامی فعال در تربیت دینی بازدید و تبادل نظر در این خصوص انجام شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: این کنفرانس از یک و‌نیم‌سال قبل طراحی و با مشارکت نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی http://tarbiat.imamreza.ac.ir مراجعه کنند.

وی با بیان این که این کنفرانس یک برنامه علمی و فرهنگی و دانشگاهی بوده و دستاوردهای آن قابل اشتراک گذاری برای همه ادیان است، ابراز کرد: تحول علمی، فرهنگی و‌ تربیتی از سوی پیامبر(ص) و گسترش فرهنگ اسلامی با هجرت امام رضا(ع) به خراسان رقم خورد امروز نیز آستان قدس برای تحقق اهداف رضوی نسبت به برگزاری چنین همایش اقدام کرده است و با توجه به این که ادیان ابراهیمی صاحب نظر در ‌سبک و روش در تربیت دینی هستند با به اشتراک گذاشتن تجربیات در تربیت دینی جبهه ای در برابر تربیت غربی ایجاد کند.

وجوهی، دبیر علمی کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی نیز در این نشست با بیان این که به مقالات برتر این همایش نمایه ISC تعلق می گیرد، گفت: فراخوان مقالات از طریق سایت و‌ پوستر در اختیار دانشگاه، مراکز فرهنگی و حوزوی قرار گرفته است و بالغ بر۲۳۰ مقاله به دبیرخانه علمی این کنفرانس ارائه شده است که 150 مقاله برتر اعلام شده و 40 مقاله نیز مجوز ISC دریافت خواهد کرد.

رییس دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به دریافت مقالات متعددی از کشورهای اسلامی عراق، هند، مالزی و فرانسه، اظهار کرد: در این همایش 15 مقاله برتر ارائه شده همچنین مدارس و نهادهای که تجربه موفق دارند دستاوردها و تجربه های تربیت دینی خود را ارائه می کنند.

فخریان، دبیر بخش ویژه این کنفرانس با عنوان جشنواره تجربه های برتر تربیت دینی نیز در ادامه این نشست نبود یک نظام تعلیم و تربیت را یکی از  خلا های جدی در تعلیم و تربیت دانست و گفت: برای شناسایی تجربه های برتر نشست ها و بازدیدهایی با مدارس اسلامی در تهران، مشهد، هند، لبنان داشتیم همچنین فعالان فرهنگی از کشور استرالیا از مدارس فعال در زمنیه تربیت اسلامی در مشهد بازدید داشته و به انتقال تجربیات پرداختند.

وی افزود: 90 موسسه آموزشی و تربیتی که دارای تجربه در زمینه تربیت دینی بودند به این کنفرانس دعوت شدند همچنین غرفه نمایشگاهی که در حاشیه کنفرانس برگزار و تجربیات تربیت دینی به نمایش گذاشته می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات