۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۹۵۰۵

پایگاه بسیج اساتید و فضلای حوزه علمیه شهرستان دامغان افتتاح شد

پایگاه بسیج اساتید و فضلای حوزه علمیه شهرستان دامغان افتتاح شد
پایگاه مقاومت بسیج اساتید و فضلای حوزه علمیه و ائمه جماعات شهرستان دامغان در آیینی با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آیین افتتاح پایگاه بسیج اساتید و فضلای حوزه علمیه شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، علما و فضلا، مدیران و اساتید سه حوزه علمیه امام باقر، امام صادق و امام کاظم (ع)، فرماندهی و نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان و جمعی از طلاب و روحانیان این شهرستان، نماینده، ولی فقیه و مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیان سپاه قائم آل محمد (عج) عصر شنبه در محل مدرس امام خمینی (ره) حوزه امام صادق (ع) " فتحعلی بیک " برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان به عنوان فرمانده پایگاه بسیج اساتید و فضلای حوزه علمیه این شهرستان و حجت الاسلام محمد رضا رائیجی به عنوان جانشین این پایگاه معرفی و حکم فرماندهی از سوی نماینده، ولی فقیه در سپاه استان سمنان به امام جمعه دامغان تقدیم شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: حوزه علمیه دامغان در طول قریب به چهار قرن عمر بابرکت خود همواره خاستگاه عالمان بی بدیل شریعت علوی و سرامدان دینداری بوده و در ایام انقلاب و پس از آن در چهار دهه عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با پرورش صد‌ها عالم عامل و مبلغان احکام و ارزش‌های اسلامی منشأ خدمات کم نظیری بوده است.

حجت الاسلام مصطفی رسولی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۱۷ استاد برجسته در حوزه علمیه دامغان مشغول به تدریس هستند و بیش از ۱۰۰ پرورش یافته این مدارس علوم دینی امامت جماعت مساجد، حسینیه ها، ادارات و ... را عهده دار هستند، گفت: فعالیت پایگاه‌های بسیج اساتید و طلاب و روحانیان سبب بسط و گسترش بیش از پیش روحیه انقلابی در این نهاد‌های اندیشه ساز می‌شود.

وی حوزه علمیه را خاستگاه گفتمان جهان شمول انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی و روحیه انقلابی را از اساسی‌ترین وجوه ماهیتی این گفتمان خواند و خاطر نشان کرد: اکنون با ورود انقلاب شکوهمند اسلامی به پنجمین دهه از عمر خود و مواجهه اسلام ناب محمدی با جبهه کفر و نفاق نقش علمای بسیجی و بسیجیان روحانی به عنوان شاخصه‌های دینمداری و انقلابی گری در گسترش بصیرت، ولایتمداری، خودباوری، روحیه کار و تلاش، خدمت به مردم، دشمن شناسی، پیشگیری از نفوذ و استکبار ستیزی مهم‌تر از هر زمان دیگری است. /۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات