۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۵۲۷
طلاب و اساتید حوزه علمیه آذربایجان؛

بیانیه گام دوم انقلاب با پرهیز از شعارگرایی عملیاتی شود

بیانیه گام دوم انقلاب با پرهیز از شعارگرایی عملیاتی شود
طلاب آذربایجان‌شرقی اعلام کردند بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب حضرت امام خامنه ای به عنوان نیاز اساسی ملت و کشور بوده و باید با پرهیز از شعار گرایی و همایش های خسته کننده اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، طلاب، روحانیان، اساتید و علمای مدارس علمیه کلانشهر تبریز در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب و اعلام آمادگی برای عملیاتی ساختن آن، بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

اینک که با افتخار و سرافرازی ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران با فراز و نشیب ها و حضور همه جانبه ملت و آگاهی و رهبری مدبرانه حضرت امام راحل(قدس سره) و حضرت امام خامنه ای(دام عزه) سپری شده است همه ملت ایران با امامت امام عادل مسلمین حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای وارد فصل جدید زندگی برای بندگی پروردگار عالم(در عرصه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی) می گردند.

چهل سال گذشته همواره چه در دوران مبارزات انقلاب، چه دوران دفاع مقدس و چه مقابله با فتنه های گوناگون، حوزه های علمیه سعی بر آن داشته اند تا با حضور مؤثر، بصیرت و اقدام به موقع، نقش خود در انقلاب اسلامی و حراست از آرمان‌های مقدس را ایفا نمایند. امید وافر است بتوانند در گام دوم نیز به وظیفه انقلابی خویش عمل نموده و نقشی در رسیدن دوران طلوع خورشید عظمای ولایت الهی و فرا رسیدن دوره حکومت امام معصوم(ع) داشته باشند.

با توجه به اینکه نقش اساسی و مأموریت اصلی گام دوم در بیانیه حضرت امام خامنه ای عزیز متوجه جوانان عزیز کشورمان می باشد بی شک حوزه های علمیه نقش محوری و مؤثری در عملیاتی کردن این بیانیه سرنوشت ساز خواهند داشت. چه توسط طلاب و روحانیون جوان تربیت یافته حوزه و چه فعالان و بزرگان پیشگام حوزوی فعال در عرصه جوانان. بی شک تمامی تلاش خود را برای عملیاتی کردن این بیانیه مهم امام عادل به کار خواهند بست.

لذا به اطلاع عموم امت حزب الله، متدینین و ملت شریف ایران در رأس همه حضرت امام خامنه ای می رساند که:

۱- حوزه های علمیه باوجود تمامی تلاش‌ها و مبارزات خالصانه و جان نثاری های چند قرنی خویش، خود را در پیشگاه رهبری، مردم، خون مقدس شهیدان، اشک خانواده ها ی معظم شهدا، ایثارگران و مستضعفان مظلوم مسئول دانسته و از هرگونه قصور و تقصیر در چهل سال گذشته در یاری رساندن به امام و امت و حراست از انقلاب اسلامی، از پیشگاه همه دلسوزان انقلاب، خون داده ها و خون دل خورده ها، عذرخواهی کرده و اعلام می‌دارد که در گام دوم انقلاب ان شاء الله به همه وظایف خود در حراست و یاری انقلاب بهتر، مؤثرتر و بیشتر از گذشته عمل نماید.

۲- حوزه های علمیه همواره به عنوان کانون اصلی تولید علوم اسلامی در ساحت آموزش، پژوهش، تبلیغ، پرورش نیروی انسانی و به طور کلی در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توفیق های چشمگیری داشته و ان شاء الله بیشتر از امروز نیز خواهد داشت. موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی، بایستی توسط علما و اندیشمندان و همچنین رسانه‌ها و در رأس همه صدا و سیما و دانشگاه ها و مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد. غفلت از ارایه سبک زندگی اسلامی و وارد کردن سبک غلط غربی به زندگی مردم که جلوگیری از آن در بند میم وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تأکید شده، زندگی و ایمان مردم را آسیب پذیر نموده است. حوزه های علمیه در کنار سایر مراکز علمی توان خود را برای رفع این دغدغه مهم دلسوزان بکار خواهد بست.

۳- در چهل سال گذشته هر جا به جوانان اعتماد شده و امور به جوانان محول گردیده است، توفیقات مهم و بزرگی برای کشور به دست آمده است. چنانچه همه سرداران شهید و شهیدان زنده ای که هنوز هم نفس ها و کسوت پر افتخار شان در تأمین امنیت فعلی کشورمان نقش بسزایی دارد، همگی از جوانان دوران دفاع مقدس بودند. لذا انتظار می‌رود در جبهه اقتصادی، مسائل عمرانی و صنعتی نیز به جوانان اعتماد نمایند تا توفیقات مهم کشور کام مردم را شیرین و امیدواری آنان را افزایش دهد.

۴- از همه حوزویان و دانشگاهیان کشور انتظار می‌رود تا با وحدت و اطاعت آگاهانه و همه جانبه از مقام ولایت؛ با تولید علم ، اندیشه و معنویت، یاور جوانان بوده و مسئولین حکومت را در ایجاد فضای معنوی یاری کنند و مسئولین حکومت نیز باید با ایجاد ابزار و میدان دادن به این دو نهاد مقدس و تصمیم‌ساز کردن آنان کشور را در مسیر ترویج معنویت و نشاط قرار دهند.

۵- اقتصاد مقاومتی و توجه و اعتماد به توان درونی، عدم وابستگی اقتصاد به نفت و حذف اقتصاد دولتی بایدطبق فرمان مغفول مانده در مدت بیش از یک دهه حضرت امام خامنه ای عملی شود. فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نیز بر عهده ی همه خواص و تریبون داران کشور است و از سویی توجه مردم عزیز و در رأس آنان مسئولین گرامی به تولیدات داخلی و از سویی ارتقای کیفیت تولیدات داخلی برای به صرفه بودن برای مردم باید مد نظر عموم جامعه قرار بگیرد.

۶- حوزه های علمیه با تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا علیه السلام همواره علمدار عدالت و مبارزه با فساد است و بی شک برای تحقق عدالت باید با فساد مبارزه کرد. بنابراین از تمامی طلاب و روحانیون انتظار می رود تا طبق رسالت اصلی خویش برای تحقق عدالت و یاری ولایت به عنوان مجاهدین فی سبیل الله و آمران به معروف و ناهیان از منکر، خود را برای مبارزه با فساد های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی آماده کنند و یقین بدانند که اگر به رسالت خویش عمل کنند در چنین جهادی توده‌ های بسیاری از مردم را با خود به همراه خواهند داشت.

۷- استقلال و آزادی دو هویت اصلی انقلاب می باشد. حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در هرحال، حراست از این دو اصل و هویت مهم را وظیفه ذاتی و رسالت مهم خویش می‌دانند و در حفظ آنها حاضرند مانند روحانیون و دانشجویان شهیدی که در مبارزه با طاغوت شاهنشاهی برای به دست آوردن این دو دستاورد مهم از خونشان گذشتند، از جان خود بگذرند.

۸- تولی و تبرا به عنوان دو واجب مهم الهی است که در سیاست خارجی و مرزبندی با دوستان و دشمنان باید مدنظر قرار گیرد. از همه مسئولین محترم می خواهیم تا در همه حال با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشند. چنانچه ما نیز خود را مکلف می دانیم تا در تولی سازی و تبری سازی سیاست‌های خارجی کشور با رویکردی جدید مجلس و دولت را یاری نماییم.

۹- در پایان ما طلاب، استادان حوزه و روحانیون تبریز امروز با تعطیلی کلاسهای درس و برگزاری این تجمع اعلام کنیم که بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب حضرت امام خامنه ای به عنوان نیاز اساسی ملت و کشور بوده و باید با پرهیز از شعار گرایی و همایش های خسته کننده، توسط همه آحاد مردم برای رفع مشکلات کشور عملیاتی گردد. با ملت و خونهای پاک شهیدان عهد می‌بندیم که در کنار مردم پشت سر امام عادل در حراست از انقلاب اسلامی مردم ایران، امام و رهبرخویش را تنها نگذاشته و با حضور در صحنه، حفظ وحدت کلمه و کمک به مسئولین جهت رفع مشکلات و نواقص، کشور را برای طلوع موعود آماده کنیم./935/د103/ب1

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
اساتید، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه شهرستان تبریز

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات