۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۵۳۸
معاون آموزش حوزه خواهران اصفهان خبر داد؛

امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در مقاطع تکمیلی حوزه علمیه

امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در مقاطع تکمیلی حوزه علمیه
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از فراهم شدن زمینه ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاهی با رشته های همسو در مقاطع تکمیلی حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز  پذیرش حوزه  علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر كشور در مقاطع تکمیلی(سطح سه و چهار) برای سال تحصیلی 99-1398 خبر داد.

خانم  شفیعی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) با 8 رشته تفسير و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاريخ اسلام، کلام اسلامی،مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی،  مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان،  انجام می شود.

وی در خصوص پذیرش مقطع عالی تخصصی (سطح چهار/دکتری) نیز افزود: پذیرش این مقطع با 4 رشته تحصیلی شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی صورت می گیرد.

خانم شفیعی افزود: ظرفیت پذیرش سال تحصیلی 99-98، در مقطع تخصصی (سطح چهار) استان اصفهان حدود  40  نفر و در مقطع عالی (سطح سه)، حدود 120 نفر است.

وی با اشاره به امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های همسو شامل با حوزه گفت: این دسته از داوطلبان می توانند با رعایت ضوابط و شرایط خاص، در مقطع عالی (سطح 3/کارشناسی ارشد) حوزه های علمیه خواهران نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: تفسیر و علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی شامل: فقه و مبانی علوم اسلامی؛ فقه و اصول، فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی-فقه و اصول و الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق (کارشناسی ارشد پیوسته)؛ تبلیغ با گرایش حج شامل معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی و معارف اسلامی – فقه و اصول از رشته های همسویی است که از دانشگاهیان پذیرش دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه تربیت دینی کودک و نوجوان شامل: معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی – روانشناسی؛ مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی شامل : معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده و معارف اسلامی – روانشناسی نیز از جمله این رشته هاست افزود: مطالعات اسلامی زنان  شامل: معارف اسلامی و مطالعات زنان، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی و معارف اسلامی – فقه و اصول ، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فق و مبانی حقوق (کارشناسی ارشد پیوسته) و فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ مدرسی ادبیات عرب شامل: مترجمی زبان و ادبیات عرب، معارف اسلامی زیان و ادبیات عرب ، علوم حدیث، آموزش زبان عربی (خاص فرهنگیان)؛ فلسفه اسلامی شامل: فلسفه، ادیان و عرفان، فلسفه و حکمت اسلامی، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد- فلسفه و کلام،فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی؛ کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی شامل: فلسفه، ادیان و عرفان، فلسفه و حکمت الهی، شیعه شناسی، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد، فلسفه و کلام (کارشناسی ارشد پیوسته)، فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی و ادیان و مذاهب از سایر این رشته هاست.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: پذیرش تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و متقاضیان برای اطلاع از شرایط پذیرش، نام نویسی و آزمون می توانند به پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir مراجعه کنند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات