۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۹۵۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی آغاز شد

ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی آغاز شد
حجت الاسلام رضایی گفت: ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف در بیرجند از 9 اسفندماه جاری آغاز شده و سایر شهرستان‌های استان نیز 10 روز مانده به اعتکاف ثبت نام آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ماه رجب آغاز فصل نیایش است و در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان عبادت خدا به نحو خاصی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به 13 رجب ولادت امام علی(ع) و ایام البیض، گفت: ایام البیض یک حرکت بزرگ معنوی است و اعتکاف یک فرصت بسیار ویژه و استثنایی برای عبادت کردن، خلوت با خدا، تفکر و مناجات با خدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: وقتی انسان وارد اعتکاف می‌شود، دنیا را پشت درب مسجد قرار می‌دهد و خودش به خدا پناهنده می‌شود و بهترین فرصت برای بازگشت به خدا است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای نیایش، دعا و تلاوت قرآن، خودشناسی و خودیابی است و انسان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسد.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصت کوتاهی برای محاسبه نفس و خودسازی است، ادامه داد: ایام معنوی اعتکاف سال‌های زیادی در ایران اسلامی راه اندازی شده و سال به سال به جمعیت معتکفین افزوده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف از 29 اسفندماه 97 تا دوم فروردین ماه 98 است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 7 هزار و 700 نفر در 183 مسجد استان در این مراسم معنوی شرکت کردند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امسال نیز پیش بینی می‌شود حدود 9 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند، اظهار کرد: برای اعتکاف 98 تعداد 192 مسجد در استان آماده پذیرایی از معتکفین است.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد معتکفین جوانان هستند، افزود: هزینه اعتکاف در سال جاری برای هر نفر مبلغ 60 هزار تومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه www.etekaf-sk.ir یا به صورت حضوری به مساجد سطح شهر مراجعه کنند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه تعداد 10 مسجد برای خواهران و دو مسجد برای برادران در مرکز استان وجود دارد، بیان کرد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام هادی(ع)، مسجد جوادالائمه(ع)، مسجد محمد رسول الله(ص)، مسجدالحسین(ع)، مسجد امام حسن عسکری(ع)، مسجد مرتضوی، مسجد حضرت صدیقه طاهره(س)، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مسجد توحید و مسجد باقرالعلوم(ع) از جمله مساجد شهرستان بیرجند برای ثبت نام اعتکاف هستند.

وی عنوان کرد: ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف در بیرجند از 9 اسفندماه جاری آغاز شده و سایر شهرستان‌های استان نیز 10 روز مانده به اعتکاف ثبت نام آغاز خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: سخنرانی، حلقه‌های معرفتی، بصیرتی و معنوی، جزءخوانی قرآن، حضور مشاورین مذهبی در مساجد اعتکاف، تصحیح قرائت نماز و سوگواری رحلت حضرت زینب(س) و برگزاری اعمال ام داوود از جمله برنامه‌ها در مراسم اعتکاف سطح استان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات