۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۹۹۵۸۱

لبنان میزبان نشست همبستگی با ونزوئلا

لبنان میزبان نشست همبستگی با ونزوئلا
نشستی با حضور شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف برای اعلام همبستگی با ونزوئلا در لبنان برگزار و در آن اقدامات آمریکا علیه این ونزوئلا محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش «الناصریین المستقلین- المرابطون» لبنان در اعلام همبستگی با ونزوئلا و «نیکولاس مادورو» رییس‌جمهور این کشور نشستی برگزار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، «مصطفی حمدان» رییس جنبش مذکور در این نشست که با شرکت گروه‌های مختلف برگزار شد، از تمام آزادگان جهان درخواست کرد در کنار ملت و دولت ونزوئلا بایستند.

سفیر روسیه

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که اقدامات آمریکا (علیه ونزوئلا) مانند تحریم‌ها، ایجاد مشکلات در مرزها یا بر هم زدن اوضاع داخلی، نقض قانون بین‌الملل است.

وی ادامه داد: آمریکا امروز تلاش می‌کند دامنه تنش، بحران و ویرانی را افزایش دهد به نحوی که شامل آمریکای لاتین شود، این کشور می‌خواهد ثبات را در غرب آسیا به هم بزند و فتنه‌های فرقه‌ای مانند «معامله قرن»  در فلسطین و تقسیم جهان ارتدوکس را شعله‌ور کند اما جهان در مرحله انتقال از نظام تک‌قطبی به سمت نظام چند قطبی است.

زاسپکین تصریح کرد: برای راه‌حل‌های مشروع مسالمت‌آمیز در جهان تلاش می‌کنیم. دستاوردها در سوریه به برکت ارتش سوریه و متحدان آن محقق شد و این کشور به سمت ثبات پیش‌ می‌رود. باید تأکید شود که مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی بر اساس تحقق عدالت، بازگرداندن اراضی اشغالی و اجرایی کردن قطعنامه‌های بین‌المللی صادر شده از سازمان ملل است.

سفیر سوریه

«علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان هم تصریح کرد: آنچه در ونزوئلا رخ داد، تأکید کرد ما قدرتمند هستیم و همین موضوع باعث خشم دشمنانمان شده است. آنچه طی هشت سال گذشته برای سوریه رخ داد درسی است که همه آزادگان و مبارزان جهان باید از آن درس بگیرند.

وی در پایان بر همبستگی سوریه با ونزوئلا و ملت و دولت این کشور تأکید کرد.

حزب‌الله

«محمود قماطی» رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان هم اعلام کرد: از ملت آمریکا که بر پایه حقوق بشر، آزادی ملت‌ها و مجموعه‌ای از ارزش‌ها تربیت شده درخواست می‌کنیم دولتشان را پاسخگو کنند؛ دولتی که مردی متزلزل مانند دونالد ترامپ که نه عقل و نه درایتی دارد، ریاست آن را بر عهده گرفته است؛ شخصی که بدون نقاب از اهداف خود سخت می‌گوید اما ونزوئلا، چهره‌ای انقلابی است که مردم آن را بیان می‌کنند.

قماطی افزود: همه ما به آزادسازی تمام فلسطین و قدس از چنگال صهیونیست‌ها چشم دوخته‌ایم و ونزوئلا موضعی محکم در حمایت از مسأله فلسطین داشته است.

وی تصریح کرد، آمریکا برای توجیه تجاوز به حاکمیت ونزوئلا و تضعیف امکانات این کشور برای مقابله، این کشور را متهم می‌کنند که به مقاوکت در لبنان کمک کرده است اما باید تأکید کرد ارتش، ملت و سران ونزوئلا به هیچ کسی در جهان نیاز ندارد ، خود به تنهایی قادر به اداره نزاع است و بر تروریسم آمریکایی پیروز خواهد شد.

جنبش فتح فلسطین

«فتحی ابوالعرادات» دبیرکل جنبش فتح در لبنان هم اعلام کرد، رژیم اشغالگر اسرائیل و متحد آمریکایی آن پیش‌تر دنبال ویرانی کشورهای عربی بود اکنون می‌خواهد این نزاع و محاصره را به ونزوئلا و آمریکا لاتین بکشاند.

در 23 ژانویه (2019)  «خوان گوایدو» رییس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان مادورو در اقدامی که از سوی دولت این کشور تلاش برای انجام کودتا خوانده شد، خود را رییس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و سوگند یاد کرد.«دونالد ترامپ»، رییس جمهوی آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رییس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل «نیکلاس مادورو» را رییس جمهور غیرقانونی خواند./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات