۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۹۹۶۰۱
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

رشد علمی و اخلاقی رمز موفقیت طلبه در انجام رسالت تبلیغی است

رشد علمی و اخلاقی رمز موفقیت طلبه در انجام رسالت تبلیغی است
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان علم و اخلاق را دو بال برای موفقیت طلبه خواند و گفت: باید به این دو به یک اندازه توجه شود.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری جلسات درس اخلاق در حوزه بیان داشت: این کلاس ها با حضور اساتید حوزه برگزار می شوند.

وی هدف از برگزاری درس اخلاق را ارتقای اخلاق طلبگی در حوزه عنوان کرد و گفت: کلاس های درس اخلاق همواره به صورت مداوم در طول سال برگزار می شوند.

حجت الاسلام پیرمحمدی با اشاره به اهمیت اخلاق و پرورش اخلاق طلبه در حوزه اظهار داشت: اخلاق در کنار علم مهم ترین رمز موفقیت طلبه است.

وی با بیان اینکه اگر طلبه به علم و یا اخلاق کم توجهی کند، در مسیر طلبگی موفق نمی شود، یادآور شد: علم و اخلاق در کنار هم موجب رشد و پیشرفت طلبه می شود و در حوزه به این دو در کنار هم و به یک اندازه اهمیت داده می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به وظیفه طلبه در کسب علوم دینی و مطالعه برای انجام وظیفه و رسالت خطیر تبلیغی و هدایت جامعه عنوان داشت: در این زمینه طلبه باید تقوا پیشه کند و در رشد و ارتقای اخلاق خویش همزمان تلاش کند.

وی بیان داشت: طلاب باید قدر فرصت هایی که در اختیار دارند، بدانند و در هدایت دینی مردم و بصیرت بخشی بین آحاد مردم به حسن خلق، نرمی، خوش ‌برخوردی و ادب توجه ویژه داشته باشند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات