۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۶۰۹

آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی

آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی
آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی که با 13 ماده و دو تبصره در شورای پژوهشی حوزه های علمیه به تصویب رسیده، جزییات نظام رتبه بندی پژوهشگران را تبیین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی با 13 ماده و دو تبصره مصوب شورای پژوهشی حوزه های علمیه است که برخی از موارد آن تقدیم خوانندگان خبرگزاری رسا می شود.

در آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی تعیین رتبه و جایگاه پژوهشگران حوزوی، استفاده از ظرفیت های قانون حوزه و نظام برای حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران همچنین ارتقای وضعیت و تثبیت جایگاه علمی پژوهشگران از اهداف آیین نامه بر شمرده شده اند.

بر اساس این گزارش، داشتن پرونده در یکی از مراکز مدیریت حوزه های علمیه، ارائه گواهی مبنی بر اتمام پایه دهم، نداشتن منع اقدام در پرونده تحصیلی از جمله شرایط الزامی برای تشکیل پرونده پژوهشی پژوهشگران است.

همچنین برای تشکیل پرونده پژوهشی پژوهشگران امتیازاتی در نظر گرفته شده است یعنی پژوهشگر حداقل باید بتواند 40 امتیاز پژوهشی را کسب کند که امتیازات در قالب پنج جدول بیان شده است وعلاقه مندان می توانند جهت مشاهده امتیازت به اینجا مراجعه کنند.

در ماده هشت آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی، پژوهشگران براساس امتیازهای کسب شده از آثار و فعالیت های علمی پژوهشی، علمی ترویجی، علمی آموزشی، علمی اجرایی و علمی فرهنگی در سه رتبه تقسیم می شوند.

ارتقای رتبه پژوهشگر پس از دریافت اولین رتبه از سه رتبه، منوط به تکمیل امتیازات هر رتبه و مشروط به گذشت 5 سال است در صورتی که پژوهشگر نتواند در پنج سال ارتقای رتبه بیابد پنج سال دیگر به او مهلت داده می شود که اگر در این مدت ارتقا نیافت، پرونده پژوهشگری او نیمه فعال و سپس متوقف خواهد شد.

ماده 11 و 12 این آیین نامه نیز ابلاغ رتبه پژوهشگری و اعلام امتیازات پژوهشی از اختیارات معاون پژوهش و مرجع رسیدگی به هرگونه اعتراض یا ابهام در خصوص مواد این آیین نامه، کمیسیون علمی است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات