۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۹۶۲۳
آیت‌الله عالمی:

انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه برای مردم امنیت ایجاد کرده است

انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه برای مردم امنیت ایجاد کرده است
آیت‌الله عالمی گفت: امروز شاهد نفوذ زورگویان عالم در مناطقی از سرزمین های اسلامی و ناامن شدن برخی کشورهای منطقه هستیم در حالی که جمهوری اسلامی در امنیت کامل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای صحیفه سجادیه از خداوند درخواست می کنند، بارالها؛ از تو می خواهم به من این خصلت را عنایت کنی که با همه مردم حتی با کسانی که سرکش و طاغی هستند مودت داشته باشم.

وی با بیان اینکه حسادت و بدگمانی از رذائل اخلاقی است، ابراز کرد: انسان نباید نسبت به افراد مومن بدگمان باشد و به آنها حسادت بورزد بلکه لازم است انسان به افراد مومن اعتماد داشته باشد؛ گاهی انسان کاری را از کسی می‌بیند و گمان می‌کند آن کار خوبی است و برعکس گاهی نیز انسان تصور می‌کند آن کار بدی است و نیت شومی در پس انجام این کار نهفته است، در روایت آمده زمانی که انسان با این دو احتمال روبرو شد باید کار برادر مومن خود را به نیکی تعبیر کند و این همان حسن ظن است؛ بنابراین انسان نباید نسبت به عملکرد برادر مومنش بدگمان باشد.

آیت‌الله عالمی ادامه داد: حضرت در فقره‌ای دیگر می فرمایند: گاهی انسان در جامعه شاهد افراد دون و پست است که به کارهای ناصحیح اشتغال دارند در اینجا به جای اینکه انسان از آنان متنفر شود باید تلاش کند که آن افراد را دوست داشته باشد و به آنها محبت کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی انسان در زندگی دنیوی شاهد بی مهری خویشاوندان است و این بی مهری نوعی ضایع کردن حقوق محسوب می شود، گفت: کسی که حق خویشاوندی را ضایع کند دچار عقوق می شود بر این اساس عاق شدن تنها اختصاص به فرزندان ندارد و افراد می توانند از ناحیه بستگان و نزدیکان نیز عاق شوند.

وی افزود: همه انسان‌هایی که با هم خویشاوند هستند نسبت به یکدیگر حقوقی دارند که باید رعایت شود که در صورت عدم رعایت در زمره عقوق قرار می گیرند؛ حضرت در فرازی از کلام نورانی خویش می فرمایند: بارالها؛ آنجایی که خویشاوندانم به من جفا کردند و حق مرا ضایع ساختند در مقابله با این بی مهری به جای عاق کردن عنایت بفرما بدی آنان را به خوبی پاسخ دهم و حق آنان را ادا کنم.

آیت‌الله عالمی در ادامه بیان داشت: گاهی از اوقات خویشاوندان انسان را ذلیل می کنند و به جای اینکه از حق نزدیکان به دفاع برخیزند طرف ناحق را می گیرند با توجه به این مساله حضرت می فرمایند: بارالها؛ توفیق ده من به جای آن که جواب خذلان را با خذلان پاسخ دهم به نیکویی پاسخ گویم و کسی را خوار و ذلیل نکنم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: حضرت در فرازی دیگر از خداوند درخواست می کند که رابطه دوستی و خویشاوندی او را با دیگران قوی و عمیق گرداند همانند دوستی مادر به فرزند که بسیار دوستی شدیدی است به حدی که مادر جان خویش را برای فرزند به خطر می‌اندازد تا به کودکش کمک کند از این رو است که امام سجاد(ع) از حضرت حق درخواست می کنند که در زندگی کردن با مردم ایشان را از حالت مدارا به حالت دوستی شدید برساند تا هر آنچه از دست حضرت بر می‌آید برای مردم انجام دهند. همچنین از خداوند کرم فراوان درخواست می کنند تا با مردم به کرم و خیر رفتار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین حضرت در فرازی اشاره به این مهم دارند که برخی افراد انسان های زورگو و جفاکاری هستند و مردم از آنان وحشت دارند از این رو امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می کنند که از ناحیه ایشان برای مردم امنیت قرار دهد؛ ما امروز شاهد نفوذ زورگویان عالم در مناطقی از سرزمین های اسلامی و ناامن شدن برخی از کشورهای منطقه هستیم در حالی که جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل قرار دارد و این نشان می دهد که انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه برای مردم امنیت ایجاد کرده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات