۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۹۶۳۰
در دانشگاه امیرالمؤمنین؛

در سال جاری ۴۰ جلسه دفاعیه ویژه مقطع ارشد برگزار شد

در سال جاری ۴۰ جلسه دفاعیه ویژه مقطع ارشد برگزار شد
مدیر پژوهش دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) از برگزاری ۴۰ جلسه دفاعیه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.
حجت الاسلام علی حسینی، مدیر پژوهش دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در سال جاری، اظهار داشت: امسال ۳ دانشجوی دانشگاه در مقطع دکترا موفق به اخذ مدرک تحصیلی شدند که از این تعداد ۲ دانشجو در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی و یک دانشجو در رشته کلام شیعه بودند.

مدیر پژوهش دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه امسال در مقطع ارشد کلام شیعه ۱۰ دانشجو، فقه و مبانی حقوق اسلامی ۲۰ دانشجو، زبان و ادبیات عرب ۹ دانشجو و علوم قرآن و حدیث یک دانشجو از پایان نامه‌های خود دفاع کردند، خاطرنشان کرد: ۲۰ مقاله داخلی و ۳ مقاله علمی پژوهشی در سطح بین المللی از سوی دانشجویان دانشگاه ارسال و پذیرفته شدند.

حجت الاسلام حسینی برگزاری همایش بین المللی زبان شناسی طی دو روز به صورت کنفرانس و کلاس را بخش دیگری از فعالیت‌های امور پژوهشی دانشگاه امیرالمؤمنین برشمرد و گفت: نزدیک به ۲۵ کشور همچون مالزی، سنگاپور، روسیه، ژاپن، عراق، عمان، بحرین، مقدونیه، الجزایر، پاکستان، تایلند، اقلیم کردستان عراق و سوریه در همایش بین‌المللی زبان‌شناسی بهمن ماه ۹۷ که به میزبانی دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، شرکت و گواهینامه‌های مقالات خود را دریافت کردند.

وی به راه اندازی کتابخانه الکترونیکی دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: دانشجویان می‌توانند از طریق سایت دانشگاه، کتاب‌های مدنظر خودشان را تهیه کنند.

مدیر پژوهش دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) بیان داشت در سال جاری ۵۰۰ جلد کتاب جدید برای کتابخانه دانشگاه خریداری شد ضمن اینکه نوسازی و بازسازی قفسه‌های کتابخانه به سرانجام رسید.

لازم به ذکر است، در امور پژوهشی دانشگاه امیرالمؤمنین حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به عنوان، معاون پژوهشی، سید علی نخبه، کارشناس امور پژوهش است و آقای بلک و خانم‌ها عزیزنیا و نظریان متصدیان امور کتابخانه هستند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات