۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۹۶۴۳
آیت‌الله ری شهری:

بیشترین گناهان مربوط به زبان می‌شود

بیشترین گناهان مربوط به زبان می‌شود
آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه بیشترین گناهان مربوط به زبان می‌شود، گفت: اصلاح زبان بهترین توفیقی است که خداوند به انسان عنایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه این آستان مقدس، گفت: مراد از هدی در آیات الهی سخن درست، استوار و ریشه دار است.

وی درباره نقش زبان در استواری ایمان، عنوان کرد: اصلاح زبان بهترین توفیقی است که خداوند به انسان عنایت می کند، اگر کسی چنین توفیقی پیدا کند در حقیقت توفیق پیدا کرده است که همه اعمال خویش را اصلاح کند.

آیت‌الله ری‌شهری با استناد به روایات، اظهار داشت: اکثر گناهان انسان ناشی از زبان است از این رو اگر زبان انسان اصلاح شود از گناه رها می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیثی از پیامبراسلام که فرمودند: بیشترین گناهان مربوط به گناه زبان می‌شود، گفت: کسی نمی تواند از گناهان اجتناب کند تا زمانی که از زبان خود حفاظت داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه زیادگویی موجب لغزش انسان می شود، ابراز کرد: کسی که زیاد گویی می کند لغزشش فراوان می شود و لغزش زیاد منجر به کثرت گناه می شود و چنین انسانی مستحق آتش دوزخ است.

وی ادامه داد: انسان با انجام عمل صالح احساس نورانیت می کند اما اگر دچار گناه زبان باشد نمی تواند این نورانیت را درک کند. غیبت کردن یکی از لغزش‌هایی است که از طریق زبان انجام می شود.

آیت‌الله ری شهری بیان داشت: یکی از نزدیکان آیت‌الله حق شناس چنین نقل می کند که روزی آیت الله حق شناس در مجلسی که از امام راحل غیبت می شد نشسته بود و ایشان از امام دفاع کرد ولی سخن ایشان اثری در توقف انجام این گناه نداشت، آیت الله حق شناس نزد امام راحل رفتند و از ایشان حلالیت درخواست کرد امام خمینی(ره) فرمودند بعید است حق شناس در جلسه غیبت بنشیند؛ گاهی انسان نمی تواند زبان خود را کنترل کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انسان هرگز نباید در مجالس غیبت حاضر شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات