۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۹۶۷۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
اعزام 11 کاروان حج تمتع از خراسان شمالی و درخشش کاریکاتوریست بجنوردی در جشنواره کاریکاتور آلمان عناوین برخی از اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی از اعزام 11 کاروان حج تمتع در سال جاری از خراسان شمالی خبر داد.

محمد باقر قاصری با اشاره به اینکه سهمیه استان هزار و 660 زائر است، اضافه کرد: 50 درصد کاروان در این مدت ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و این متقاضیان افرادی هستند که تا 30 بهمن سال 85 ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 800 زائر امر ثبت نام خود را انجام داده اند، عنوان کرد: تا پایان سال 85 حدود چهار هزار و 400 نفر فیش ثبت نامی دارند که فراخوان زده شده است تا ثبت نام خودشان را نهایی کنند.

قاصری با بیان اینکه افزایش هشت درصدی برای ثبت نام نسبت به سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: شهرستان گرمه و جاجرم و آشخانه امسال کاروان مجزا در اختیار دارند که برای سهولت کار زائران انجام شده است.

درخشش کاریکاتوریست بجنوردی در جشنواره کاریکاتور آلمان

عباس ناصری،کاریکاتوریست بجنوردی در جشنواره کاریکاتور welt heimat آلمان مقام دوم این جشنواره را کسب کرد.

اثر عباس ناصری کاریکاتوریست بجنوردی از بین ٢٢٦٥ اثر در جشنواره  کاریکاتور welt heimat آلمان  موفق به کسب مقام دوم شد.

براساس این گزارش؛ ٦٦١ هنرمند با ٢٢٦٥ اثر با موضوع جنگ و بشریت از ٨٢ کشور جهان در جشنواره کاریکاتور شرکت کرده بودند که عباس ناصری از هنرمندان استان خراسان شمالی در این جشنواره خوش درخشید.

۸۱۱ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان شمالی برپا می شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن احسان و نیکوکاری در استان گفت: امسال ۸۱۱ پایگاه ثابت و سیار در مساجد، مدارس و پایگاه‌های بسیج آماده جمع‌آوری هدایای مردمی است.

مجید الهی راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بابیان اینکه پنج هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز و حدود ۹۰۰ دانشجوی محروم و نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، افزود: امسال ۶۲۶ پایگاه در مدارس، ۲۴ پایگاه در میدان‌ها به‌صورت ثابت و سیار، ۹۳ پایگاه در مساجد و پایگاه های بسیج و ۶۸ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های هم‌وطنان خیر و نیکوکار این استان دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن احسان و نیکوکاری به مدت سه روز در تمامی شهرهای مختلف استان برپا می‌شود، تصریح کرد: این جشن ۱۵ اسفندماه جاری در پایگاه‌های مدارس، ۱۶ اسفند در پایگاه‌های مساجد، میدان‌ها و معابر و ۱۷ اسفند نیز در مصلاهای نماز جمعه سراسر استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار می‌شود.

40 درصد ظرفیت کاروان های حج خراسان شمالی کامل شد

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: تا کنون 40 درصد از ظرفیت کاروان های حج تمتع استان کامل شده است.

محمدباقر قاصری اظهار داشت: سهمیه این استان در حج تمتع سال آینده یکهزار و 660 نفر است که تا کنون 650 نفر برای نامنویسی به دفاتر حج و زیارت و پیشخوان دولت مراجعه کرده اند.

وی شمار شهروندان این استان را که تا پایان اسفند 95 برای حج ودیعه گذاری کرده اند، 4400 نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد تا 30 بهمن ماه امسال یکهزار و 380 نفر اطلاعات خود را در سامانه حج و زیارت تکمیل کرده اند.

قاصری گفت: با توجه به اینکه بیشتر کسانی که قبض ودیعه گذاری دارند در روستاها سکونت دارند اطلاعات کافی برای تکمیل اطلاعات و ثبت نام را دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم به فرمانداری ها و دهیاری ها صورت گرفته، گفت: حجگزاران استان با 11 کاروان زیارتی به سرزمین وحی اعزام می شوند که تا کنون 40 درصد ظرفیت این کاروان ها تکمیل شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات