۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۹۶۷۹
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد خبر داد؛

برگزاری آیین معنوی اعتکاف در 36 مسجد

برگزاری آیین معنوی اعتکاف در 36 مسجد
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: آیین معنوی اعتکاف هم‌زمان با ایام البیض در 30 مسجد روستایی و شش مسجد شهری بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست ستاد اعتکاف بجنورد، اظهار کرد: با توجه به هم‌زمان شدن موعد اعتکاف امسال با ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم به نسبت سال گذشته افزایش نداشته باشد.

وی افزود: امسال با توجه به ریزشی که در شمار معتکفان داریم برای معتکفان خواهر در شهر بجنورد سه مسجد سیدالشهدا (ع) در شهرک شاهد، مسجد حجت بن الحسن بین میدان شهید و کارگر و مسجد رسول اکرم (ص) مهیا شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه همچنین مسجد انقلاب برای میزبانی از معتکفان بردار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: افزون بر این آیین اعتکاف در مساجد گلستان شهر و ملکش بجنورد هم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد گفت: سال گذشته در داخل شهر بجنورد 10 مسجد و در روستاهای این شهرستان هم 42 مسجد میزبان معتکفان بودند؛ اما امسال 30 روستای دارای روحانی مستقر در بجنورد زمینه را برای برپایی اعتکاف آماده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به آمادگی دیگر مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف، افزود: اگر تعداد افراد ثبت‌نام کننده برای شرکت در این آیین معنوی و مذهبی بیش از پیش‌بینی‌های صورت گرفته باشد، مساجد دیگر بجنورد آماده میزبانی از معتکفان هستند.

وی با اشاره به تقارن ایام اعتکاف با عید نوروز و میلاد امام علی (ع) و وفات حضرت زینب (س)، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته و در هر مسجد ویژه‌برنامه‌های متعددی اعم از مراسم لحظه تحویل سال نو، سخنرانی، مولودی‌خوانی و ... پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برگزاری جلسات آسیب‌شناسی مختلف در رابطه با مراسم اعتکاف سال گذشته، افزود: با توجه به این آسیب‌شناسی‌ها برخی از معتکفان خواستار کاهش برنامه‌های جمعی و افزایش اوقات عبادت فردی بودند و برخی نظر عکس داشتند؛ به همین دلیل به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هم عبادت فردی و هم برنامه‌های جمعی در مراسم اعتکاف در نظر گرفته شود.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات