۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۹۶۹۷
استاد حوزه علمیه:

حوزه های علمیه مروج سبک زندگی اسلامی در جامعه باشند + فیلم

حوزه های علمیه مروج سبک زندگی اسلامی در جامعه باشند + فیلم
حجت الاسلام طرزی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید مروج سبک زندگی اسلامی در جامعه باشند، گفت: طلبگی بهترین انتخاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طرزی استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: باید قدر دوران طلبگی را دانست، طلبگی بهترین انتخاب است.

وی با بیان اینکه خیر دنیا و آخرت در طلبگی است چرا که طلبه با دین مردم سر و کار دارد، ادامه داد: دینداری تنها برای عالم آخرت نیست بلکه دین، دنیای انسان را نیز آباد می کند؛ هر انسانی که آخرت را بخواهد قطعا دنیا را هم خواهد داشت.

حجت الاسلام طرزی با تاکید براینکه قرار گرفتن در مسیر طلبگی یک انتخاب درست است که جای شکر دارد، عنوان کرد: مهمترین هدف طلبه از ورود به حوزه باید اصلاح خود و دیگران باشد و در طول مسیر نیز نباید از این هدف غافل شود.

امام جمعه خیرآباد درباره بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، اظهار داشت: بسیاری از دشمنان ادعا می کردند که ما اجازه نمی دهیم انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را تجربه کند و نه تنها دشمنان در این امر موفق نشدند بلکه رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم به آنان فهماندند که شما نظاره‌گر چهل سالگی دوم انقلاب نیز خواهید بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را در چهل ساله اول تبیین فرمودند و سپس به 7 محور اشاره داشتند تا نخبگان به این 7 محور توجه کنند که یکی از آن محورها بحث سبک زندگی است؛ متاسفانه ما در این محور از حملات و هجمه‌های سنگین دشمن بسیار ضربه خورده‌ایم.

حجت الاسلام طرزی با تاکید بر اینکه همه محورهای بیانیه گام دوم انقلاب باید به دور از شعار زدگی عملیاتی شود، گفت: نخبگان دانشگاهی و حوزوی در اجرای این محورها باید پیشگام باشند.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: اگر ما می خواهیم سبک زندگی اسلامی ایرانی در کشور پیاده و نهادینه شود ابتدا باید سبک زندگی اسلامی که مطابق با فطرت انسان ها است در جامعه تبلیغ و بعد به عملیاتی ساختن آن اقدام کنیم و این امر در صورتی محقق می شود که ما نسبت به سبک زندگی اسلامی معرفت داشته باشیم بنابراین طلاب باید خود عامل و مروج سبک زندگی اسلامی باشند.

وی افزود: اگر امروز ما می‌بینیم کانون خانواده دچار آسیب شده و اقتصاد کشور با مشکل روبرو است چون ما سبک زندگی اسلامی را نشناختیم. حوزه علمیه بهترین مکانی است که می تواند سبک زندگی اسلام را در جامعه ترویج کند.

حجت الاسلام طرزی ناامیدی را بزرگ‌ترین شکست دانست و گفت: اینکه طلاب تصور کنند زمام جامعه از دست رفته و قادر نیستند سبک زندگی اسلامی را در کشور تبلیغ کنند این نقطه شکست آنان است، طلبه باید خالصانه و برای کسب رضای الهی مبلغ دین باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز مهمترین وظیفه حوزه های علمیه ترویج و ترمیم سبک زندگی اسلامی است، ما می توانیم سبک زندگی وارداتی را به سبک زندگی اسلامی تغییر دهیم و بانوان طلبه در این امر نقش قابل توجهی دارند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی در همه ابعاد حرف برای سخن گفتن دارد، عنوان کرد: امروز ما شاهد صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه هستیم و این به خاطر آن است که تفکر انقلابی با فطرت انسان ها مطابقت دارد؛ امروز اگر طلبه ای بخواهد منتظر بماند تا از او دعوت به عمل آید از کار تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی باز می ماند و این خسارتی بس بزرگ برای یک طلبه است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات