۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۷۰۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حوزه‌های علمیه با جدیت به بیانیه "گام دوم انقلاب" بپردازند

حوزه‌های علمیه با جدیت به بیانیه
امام جمعه قزوین گفت: حوزه‌های علمیه باید با جدیت به بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند و مطالبات رهبر معظم انقلاب از قشرهای مختلف را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه مدیران و هیأت امنای حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: زمانی حوزه‌ها به زندگی فردی مردم می‌پرداختند تا اینکه امام خمینی (ره) رسالت‌های اجتماعی و جهانی حوزه‌ها را مطرح و با این کار جایگاه حوزه‌ها را ارتقا دادند.

وی ادامه داد: پس از آن بود که اسلام در نگاه جامعه جهانی، بیش از پیش ارتقا پیدا کرد و برجسته شد و پس از آنکه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب حوزه‌ها را ارتقا دادند، حال زمان آن رسیده است که حوزه‌ها جامعه را رشد و ارتقا دهند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها از اینکه حوزه‌ها ارتقا یافته‌اند، اسلام جهانی شده است، نگاه‌ها متوجه دین و شعائر الهی، عالم‌گیر شده است، ناراحت هستند و آنها همان کسانی هستند که با انقلاب همراهی نداشتند.

وی در ادامه به اهمیت نقش حوزه‌ها در ارتقا معنویت در جامعه اشاره کرد و گفت: باید ببینیم نقش حوزه‌ها در ارتقا روح معنوی جامعه چه میزان است!؟ دو قطبی کردن جامعه به حوزه‌ها آسیب وارد کرده است و باید تلاش کنیم این مشکلات برطرف شود و شاهد ارتقای بیش از پیش معنویت در جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اگرچه حوزه‌های علمیه برای رشد معنوی جامعه کارهای بسیار مهمی انجام داده‌اند، اما اگر هم‌افزایی بیشتری به وجود آید، شاهد ارتقای هر چه بیشتر معنویت در جامعه خواهیم بود.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اضافه کرد: حوزه‌های علمیه در تحکیم بنیان خانواده نقش مؤثری دارند و باید همت کنیم خانواده‌ها در صلح، آشتی و محبت با هم زندگی کنند و میزان اثرگذاری حوزه‌ها را در این امر مورد بررسی قرار دهیم.

وی نقش حوزه‌ها در انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: نقش حوزه در معرفی جایگاه ولایت و امامت در عصر غیبت بسیار مهم است، آن زمان امام خمینی (ره) با مشکلات بسیاری این موضوع را تبیین کردند و امروز نیز باید افکار و اندیشه‌های امام را در این موضوع تشریح و تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و تأکید کرد: حوزه‌های علمیه باید به این موضوع با جدیت بپردازند.

امام جمعه قزوین افزود: باید حوزه‌های علمیه با انگیزه و همت زیاد، بیانیه رهبری را مطالعه کنند و مطالبات رهبری از قشرهای مختلف را مشخص و آنها را دنبال کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات