۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۹۹۷۳۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

فرهنگ دینی نباید از فرهنگ عمومی جدا باشد

فرهنگ دینی نباید از فرهنگ عمومی جدا باشد
حجت الاسلام بهجت پور گفت: ورود حوزه در عرصه فرهنگ عمومی را امری مهم و جدی می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با مسئولان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: چیزی که امروز در کشور اتفاق افتاده است ناشی از ضعف مدیریت فرهنگ است، عرصه فرهنگ متأسفانه حوزه متفکرانه‌ای نبوده و نتوانسته تحلیل‌های درستی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه دقت لازم در بخش فرهنگ عمومی صورت نگرفته است افزود: نتیجه کم‌دقتی این است که مسائلی مانند ضرر داشتن سیگار و آلودگی هوا را می‌دانیم اما در فرهنگ‌سازی دوری مردم از این مسائل خوب عمل نمی‌کنیم و امکان ایجاد یک انگیزه قوی برای فاصله گرفتن از این آسیب‌ها کم شده است.

وی تشریح کرد: برخی دختران در مدارس و دانشگاه‌ها دچار مصرف مواد مخدر می‌شوند اما در این مجموعه‌ها بیشتر به مسئله آموزش توجه داریم و تمرکزی بر مسائل فرهنگی وجود ندارد، برای مقابله با این مسئله باید به بخش فرهنگ عمومی توجه ویژه‌تری شود و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز تأکید زیادی به این مسئله دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: ورود حوزه در عرصه فرهنگ عمومی را امری مهم و جدی می‌دانم، دین می‌تواند در بهینه‌سازی فرهنگ عموم تأثیر داشته و باید هم در این زمینه کمک کند، زیرا فرهنگ دینی نباید از فرهنگ عمومی جدا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: ما تمام تلاش خود برای ورود به عرصه فرهنگ عمومی و مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهیم اما بخش زیادی از جوانان زیر نظر آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها قرار دارند و برای مقابله با این مسئله باید یک کار جمعی صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ۵۰ هزار مبلغ فعال در حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران علاوه بر ظرفیت عظیم مبلغان زن، توانایی بسیار بالایی در عرصه فضای مجازی داشته و در شبکه‌های کوثرنت و کوثر بلاگ و همچنین برنامه‌های برخط می‌توانیم همکاری خوبی با جمعیت مبارزه با استعمال مواد مخدر داشته باشیم./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات