۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۹۹۷۷۲
آیت الله مکارم شیرازی:

نظام اسلامی توطئه های دشمنان را به شکست کشانده است

نظام اسلامی توطئه های دشمنان را به شکست کشانده است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تحریم ها و توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی را ناشی از شکست های متعدد آنان از انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در آیین رونمایی از تولیدات مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی حجت الاسلام علیان نژاد مدیر پایگاه، این گزارش را جامع و امیدوار کننده خواند.

این مرجع تقلید با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و عوامل پایگاه اطلاع رسانی و مرکز فن آوری، گفت: خوشبختانه شما برنامه های مفید، مؤثر و متنوعی را در بخش های مختلف برای مقاطع سنین داشته اید که جای سپاسگزاری دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایت «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» زمان شناسی را یک اصل مهم دانست و گفت: این حدیث بسیار پر معنی است، عالم کسی است که زمانه خود را بشناسد و بداند چه نیازها، خطرات و کاستی هایی در این مسیر وجود دارد.

وی تاکید کرد: در هیچ زمانی به اندازه زمان ما مشکلات اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی وجود نداشته است، اضافه بر این می دانیم نسبت به کشور ما مشکلات افزایش داده شده است؛ چراکه دشمنان ضربه بسیار سنگینی از انقلاب و کشور ما دریافت کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی حربه ها و سیاست های دشمنان را به شکست کشانده است، افزود: توطئه های دشمنان که این روزها شدت بیشتری پیدا کرده به دلیل شکست هایی است که از ما دریافت کرده اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در مقابل این هجمه های اعتقادی و مفاسد اخلاقی دو دسته راهکار وجود دارد، برخی می گویند کاری نمی توان از پیش برد و باید دعا کنیم امام زمان(عج) ظهور کند، این برخورد منفعلانه و غیر قابل قبول است.

وی بیان داشت: در مقابل این فرهنگ، راهکار و منطق فعالانه قرار دارد؛ ما دارای فرهنگی غنی هستیم که می تواند همه مشکلات را برطرف کند؛ اگر این روحیه و تفکر را تقویت کنیم و توکل ما به خدا باشد و در راه او جهاد کنیم یقینا از مشکلات به سلامتی عبور خواهیم کرد؛ این وعده قرآنی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: دشمنان به دلیل قدرت دفاعی و نظامی ما گزینه نظامی را کنار گذاشته و تمام هم و غم و سرمایه گذاری خود را در حوزه های فرهنگی و تحریم ها متمرکز کرده اند.

این مرجع تقلید تحریم را کار افراد عاجز و نالایق و دور از منطق دانست و تاکید کرد که در برابر هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان نیز باید هوشیار باشیم و ضمن این که فعالانه عمل می کنیم، از وادادگی نیز دوری نماییم.

این مرجع تقلید خارج نشینان مزدور، منافقان داخلی و فضای یله و رهای مجازی و شبکه های فاسد و مفسد را از جمله عواملی برشمرد که فرهنگ و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ساماندهی فضای مجازی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و گفت: ما منکر فضای مجازی نیستیم، حرف ما اصلاح و ساماندهی این فضا است، در این فضا شبهه افکنی ها و فعالیت های تخریبی بسیاری وجود دارد؛ اما متاسفانه عزم راسخی برای اصلاح این فضا در بین مسؤولان ایجاد نشده است.

این مرجع تقلید با بیان این که اصلاح فضای مجازی راهکار دارد، تاکید کرد: می توان با تدبیر مناسب جلوی آسیب ها را گرفت و یا مشکلات را کاهش داد و از برنامه های مؤثر و مثبت آن بهره گرفت؛ مثل همین فعالیت هایی که شما عزیزان در این مرکز و پایگاه اطلاع رسانی انجام داده اید.

وی در پایان اطلاع رسانی دقیق و همه جانبه از فعالیت ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار شما عزیزان نوعی جهاد مسلم است؛ امیدواریم خدای متعال این تلاش ها را به عنوان ذخیره یوم المعاد شما ثبت و ضبط بفرماید. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اختیارزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
از جمله مهم‌ترین واقعیّت‌های اجتماعی که نشان داد علم اجتماعی غربی، ممکن به ساخته‌ و پرداخته‌کردن توضیح و تفسیر نظریِ درخور نیست و نباید ملاک و مبنا قرار گیرد، انقلاب اسلامیِ ایران بود.
0
0