۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۹۹۸۰۴
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

استقلال اقتصادی و دفاعی مهم‌ترین عامل در اقتدار کشور است + فیلم

استقلال اقتصادی و دفاعی مهم‌ترین عامل در اقتدار کشور است + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین مروی توطئه دشمن را القای نقاط ضعف ساختگی برای انقلاب دانست و گفت: امنیت امروز ایران در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب در خارج از مرزهای جغرافیایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی و یکمین همایش ستارگان محراب به منظور بزرگداشت مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم جلالی خراسانی شب گذشته در مسجد الغدیر یافت آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های حجت الاسلام والمسلمین خراسانی صیانت و حفاظت از انقلاب بود.

وی افزود: امروز که 31 سال از وفات آن عالم جلیل‌القدر می‌گذرد و ما وصیت‌نامه شهدای این مسجد را می‌خوانیم می‌بینیم که حجت الاسلام والمسلمین خراسانی چه نقش برجسته‌ای در تربیت نیروهای انقلابی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بابیان اینکه این عالم جلیل‌القدر خود را وقف مردم و طلاب کرده بود، ابراز داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه از این نظامان کنونی حاکم در حوزه ها برخوردار نبودند ازاین‌رو هرگاه طلبه‌ای از شهرستان به قم می‌آمد نزد روحانی بزرگ شهر خود می‌رفت و از او برای اسکان در خواست کمک می‌کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم جلالی خراسانی امید و پناهگاه طلاب بود، گفت: حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نیز باوجود اینکه زندگی محقر و ساده‌ای داشت اما همان زندگی محقرانه را در اختیار طلاب قرار داده بود تا آنان بتوانند با طیب خاطر سروسامان بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی مهم‌ترین شاخصه رفتاری آن مرحوم را آرامش و اجتناب از غضب بیان کرد و اظهار داشت: آن مرحوم فردی نبود که ناراحتی و خشم خود را بر چهره هویدا کند و به‌شدت از خصلت غضب اجتناب می‌کرد. مرحوم خراسانی با رها کردن جایگاه و موقعیتی که در قم داشت به این منطقه هجرت کرد تا بتواند با صیانت از انقلاب و جریان فکری و اندیشه امام به مردم این نقطه از تهران خدمت کند. لازم به ذکر است همسر وی نیز در انجام این رسالت بسیار نقش‌آفرین بود.

وی، حجت الاسلام والمسلمین خراسانی را فردی ولایتمدار خواند و ابراز کرد: وی علاقه خاصی به اهل‌بیت(ع) داشت و مدام به آن بزرگان توسل می‌جست، او شخصیتی انقلابی و ولایی بود و نسبت به امام راحل غیرت داشت.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه مرحوم خراسانی از سرمایه‌های انقلاب به شمار می‌رفت، گفت: این انقلاب به‌راحتی و به آسانی به دست نیامده، خون‌دل‌های فراوانی برای این انقلاب خورده شده است، یکی از کسانی که زحمات فروانی برای این انقلاب کشید مرحوم خراسانی بود. امروز اگر ما باعزت چهل‌سالگی انقلاب را پشت سر می‌گذاریم به خاطر همین زحمات است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی فشار اقتصادی، جنگ روانی و اقدام عملیاتی دشمنان علیه ملت ایران را از حربه‌های دشمن برای نابودی انقلاب برشمرد و افزود: دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم‌ها را بر ما تحمیل کردند تا از این طریق مانع پیشرفت علمی و اقتصادی کشور شوند.

وی بابیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی به مردم و بخشی دیگر نیز به مدیریت مسؤولان برمی‌گردد، گفت: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خواستار خنثی شدن توطئه دشمنان علیه ملت ایران شدند؛ استقلال اقتصادی و دفاعی مهم‌ترین عامل در اقتدار کشور است.

وی ادامه داد: مصر از کشورهای متمدن عربی است او نخستین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت و به آمریکا امتیاز داد اما در قبال این اقدام آمریکا سلاح‌های از دور خارج‌شده و انبارشده خود را به مصر داد و مانع پیشرفت و استقلال این کشور شد اما ایران باوجود همه تحریم‌ها و زیر بار ذلت نرفتن‌ها امروز از کشورهای قدرتمند منطقه به شمار می‌رود از این رو دشمنان با فشار اقتصادی و تحریم‌ها خواستند ما را ذلیل کنند اما خداوند نخواست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: امروز دشمنان با ترفند و توطئه می‌خواهند نقاط قوت انقلاب اسلامی را به‌عنوان نقاط ضعف انقلاب القا کنند، برای همین اقدام به تخریب قدرت موشکی ایران در اذهان عمومی می کنند. همچنین حضور ما در منطقه نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. امروز دشمنان با هجمه‌های سنگین می‌خواهند این حضور را نیز از نقاط ضعف انقلاب اسلامی معرفی کنند. امروز اگر ایران امنیت دارد به سبب آن است که رهبر معظم انقلاب با تدابیری که انجام دادند امنیت جمهوری اسلامی ایران را در خارج از مرزهای جغرافیایی تأمین کردند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 12
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات