۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۹۸۱۱
با هدف مدیریت فضای مجازی در خانواده؛

نخستین همایش عمومی سواد فضای مجازی در شهرکرد برگزار می‌شود

نخستین همایش عمومی سواد فضای مجازی در شهرکرد برگزار می‌شود
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه همایش سواد فضای مجازی ویژه عموم به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: این همایش روز چهارشنبه آتی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین مختاری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست هماهنگی نهایی همایش عمومی سواد فضای مجازی در شهرکرد که با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود، گفت: باید همه نگاه‌ها و همه برنامه ریزی‌ها به سمت فضای مجازی و مدیریت این فضا سوق داده شود و این از ضرورت‌های امروز کشور است.

وی با بیان اینکه همفکری و همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای مدیریت این فضا لازم و ضروری است، افزود: به لطف الهی هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی امور فضای مجازی در استان صورت گرفته که ان شاءالله خروجی آن کم کم دیده می‌شود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه همایش سواد فضای مجازی ویژه عموم به میزبانی فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه جاری از ساعت ۱۴ با حضور اساتید و متخصصین این فضا در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در این همایش را طلاب و خانواده‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: حضور آگاهانه در فضای مجازی خصوصا برای طلاب از نان شب هم واجب‌تر است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی هیچ گونه مدیریتی در فضای مجازی کشور وجود ندارد، افزود: فضای مجازی امروز کشور ما بسیار بی در و پیکر است و دشمن نیز خوب به این موضوع پی برده؛ به همین دلیل تمام ظرفیت‌های خود را به این سمت سوق داده است.

وی با اشاره به اینکه زنگ خطر فضای مجازی برای انحراف جوانان به صدا در آمده است، گفت: باید حوزه‌های علمیه برای حضور فنی، آگاهانه و با بصیرت طلاب در این فضا وارد میدان عمل شوند و در این راستا هر کاری می‌توانند انجام دهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین عرصه‌ها برای تبلیغ دین، فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: باید روحانیان از فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کنند و متناسب با این فضا، خوراک دینی آماده کنند؛ شرایط امروز کشور نشان می‌دهد دیگر تبلیغ به صورت سنتی آن چنان که باید جوابگوی نیاز‌های امروز جوانان نیست./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات