۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۹۹۸۱۶
در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛

چهارمین همایش ملی میثاق علوی برگزار می شود

چهارمین همایش ملی میثاق علوی برگزار می شود
چهارمین همایش ملی میثاق علوی با رویکرد «پایبندی اعضای خانواده به حقوق متقابل و نقش آن در تحقق سبک زندگی اسلامی» برگزار می شود.

اکرم سلامی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری چهارمین همایش ملی میثاق علوی با رویکرد «پایبندی اعضای خانواده به حقوق متقابل و نقش آن در تحقق سبک زندگی اسلامی» خبر داد و گفت: این همایش به همت حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی چهارشنبه 15 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنا و رویکرد چهارمین همایش ملی میثاق علوی براساس آیات الهی و کتاب شریف و گوهر بار امیرحکمت و بلاغت امیرمومنان(ع) خواهد بود، اظهار داشت: مهمترین سرفصل های موضوعی این همایش شامل مبانی حقوق متقابل اعضای خانواده در جهت تحقق حیات طیبه از منظر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، وجوه مختلف حقوق متقابل اعضای خانواده، پایبندی همسران به حقوق متقابل، معاشرت و معروف، امنیت و آرامش، طهارت و طیب بودن زندگی، حریم شخصی همسران، استقلال اقتصادی و... می شود.

سلامی درباره نوع آثار، ابراز داشت: آثار به صورت مقاله، طراحی کانال، وب سایت در موضوع ترویج پایبندی به حقوق متقابل اعضای خانواده، ارائه شیوه های عملی ترویج پایبندی به حقوق متقابل اعضای خانواده؛ در قالب طراحی محتوای کارگاه آموزشی و ... بود که این آثار نهایت در تاریخ 30 دی ماه سال 97 به دبیرخانه ارسال شده است.

پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: این همایش چهارشنبه 15 اسفندماه راس ساعت 8 تا 16 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود./813/ت310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات