۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۹۹۸۷۲
معاون پژوهشی موسسه راهبردی حق‌پژوهی:

رسالت اصلی مقابله با عرفان‌های نوظهور بر دوش حوزه‌های علمیه است

رسالت اصلی مقابله با عرفان‌های نوظهور بر دوش حوزه‌های علمیه است
معاون پژوهشی موسسه راهبری حق‌پژوهشی گفت: رسالت اصلی مقابله مستدل با عرفان‌های نوظهور و نحله‌های انحرافی پیش‌تر از سایر نهادها، بر عهده حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی سالاری، معاون پژوهشی موسسه راهبری حق‌پژوهشی، امروز در کارگاه آموزشی نقد عرفان‌های نوظهور که با حضور مبلغان و مشاوران مذهبی مدارس در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، بر رسالت ویژه روحانیت در راستای مقابله با عرفان‌های نوظهور و نحله‌های انحرافی تأکید کرد.

وی خطاب به طلاب و روحانیان افزود: برای قدم نهادن در این راه در وهله نخست باید علم خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در برابر شبهات و سؤالات مطرح‌شده در این زمینه پاسخ‌های مستدل و منطقی بدهیم.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: طبق روایات در دوره آخرالزمان نگاهداری از دین سخت است؛ ازاین‌رو باید زحمت کشیده و وقت بگذاریم، دنبال افراد رفته و مطالبه گری کنیم و اجازه ندهیم در دام عرفان‌های نوظهور و نحله‌های انحرافی گرفتار شوند.

وی با تأکید بر ضرورت همت و تلاش فراوان برای این مهم، اظهار کرد: اعضا و سران عرفان‌های نوظهور و کاذب در انحراف خود چنان پایبند هستند که با تمام توان باطل خود را ترویج می‌دهند؛ اما متأسفانه از سوی دیگر برخی مواقع دیده می‌شود که افراد انقلابی و ارزشی با همدیگر متحد و همدل نیستند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه باید روحانیان ماهیت واقعی فرقه‌های انحرافی را برای مردم تبیین کنند، ادامه داد: الآن دوره گفتن صرف حلال و حرام بودن نیست بلکه باید با دلیل به مردم بگوییم چرا فلان چیز حرام است؛ زیرا مردم هیچ‌چیزی را بدون دلیل قبول نمی‌کنند.

وی افزود: باید افراد متخصص و زبده در این زمینه افزایش یابند تا بتوانند پاسخگوی نیاز و شبهات موجود در جامعه باشند که در این راستا ضروری است دوره‌های تربیت مربی مقابله با عرفان‌های نوظهور برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصمیم دارد برای سال آینده دوره تربیت مربی مقابله با عرفان‌های نوظهور برگزار کند، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود با برنامه‌ریزی متولیان امر در تابستان سال جدید دوره کامل فرقه شناسی به‌منظور تربیت استاد در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شود.

وی با بیان اینکه مقابله با این فرقه‌ها وظیفه طلاب و حوزویان است، اظهار کرد: فرقه‌گرایی یک نوع بیماری مهلک و سخت است و کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند مال و ثروت و شرف و آبرو و دین و آخرت خود را بر باد می‌دهند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات