۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۹۸۸۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و آسیب پذیر

ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و آسیب پذیر
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و آسیب پذیر تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مبلغان طرح هجرت و امین، به مسأله مهم هجرت اشاره کرد و با بیان این که هجرت سنت حسنه علما و فقهای دینی در گذشته بوده است، گفت: علما در عمل به تکلیف و وظیفه خود که همان تبلیغ دین بوده همواره در حال هجرت به مناطق مختلف بوده اند.
 
وی با بیان این که هجرت مبلغان دینی به منظور تبلیغ دین و معارف اهل بیت (ع) در مناطق مورد نیاز امری پسندیده و ارزشمند است، افزود: به طور حتم هر قدمی که در این راستا برداشته می‌شود مورد رضای الهی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش مسؤولان حوزه طرح هجرت مبلغان دینی از سال‌ها پیش در مناطق محروم و روستایی آغاز شده است، بیان داشت: با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود دارد این طرح به موفقیت چشمگیری در عرصه تبلیغ دین دست پیدا کرده است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دشمن برای ضربه زدن به دین و انقلاب از همه توان تبلیغی خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مبلغان دینی باید با جهاد در راه خدا عمل به وظیفه کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ مهم‌ترین سد در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان بوده است، افزود: اگر تلاش علمای دین نبود امروز دین و معارف دینی کاملاً تحریف شده بود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت در همه عرصه‌های انقلاب حضوری پررنگ و اثرگذار داشته است، خاطرنشان کرد: اگر همراهی مردم و روحانیت نبود نهضت انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و این پیوند و تعامل امروز نیز با وجود همه هجمه‌ها و تخریب‌ها بین مردم و روحانیت وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی از نفوذ و بسترسازی دشمنان برای گسترش ضد ارزش‌ها در این مناطق جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: تجربه ثابت کرده حضور روحانیت در هر منطقه‌ای پررنگ‌تر بوده، شاهد کاهش آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بوده ایم.
 
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت امکانات لازم به منظور حضور بیشتر مبلغان دینی در مناطق محروم، روستایی و آسیب پذیر تأکید کرد و گفت: در برابر هجم وسیعی از توطئه‌های دشمن حضور تعداد محدودی مبلغ در این مناطق ناچیز است و باید افزایش یابد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات