۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۹۸۸۶
دبیر قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی:

پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور درگرو تکیه‌ بر توان داخلی است

پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور درگرو تکیه‌ بر توان داخلی است
استاد حوزه علمیه گفت: پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور درگرو تکیه‌ بر توان داخلی و ایجاد مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی معاونت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام ذوقی استاد حوزه و دانشگاه و دبیر قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه 14 اسفندماه در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام ذوقی گفت: زیباترین نامی که می‌توان برای بیانیه دوم انقلاب انتخاب کرد، بیانیه حرکت است.

وی افزود: در ابتدای این بیانیه حضرت آقا با نگاه واقع‌بینانه امید به آینده را مطرح می‌کنند و با ترسیم چهره انقلاب آن را پویا و در حال پیشروی به جلو معرفی می‌کنند، حرکتی که یک گام جلوتر از استقامت و مقاومت است.  

دبیر قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی ادامه داد: در 40 ساله نخست بیشتر به مقاومت و استقامت توصیه می‌شود اما با صدور این بیانیه معظم له جامعه اسلامی را دعوت به یک حرکت روبه‌جلو می‌کنند؛ ازاین‌رو مغز گام دوم انقلاب اسلامی یک نگاه واقع بینانه حرکت روبه‌جلو است.

حجت الاسلام ذوقی با اشاره به اینکه رهبری در این بیانیه نقاط قوت و ضعف را برشمردند ابراز کرد: معظم له با تمجید و افتخار از نقاط قوت نام می‌برند و به‌سرعت ‌به پیشرفت‌های علمی و نظامی اشاره می‌کنند دلیل این اشاره آن است که کسی نمی‌تواند این دو نوع پیشرفت را در ایران انکار کند.

وی ادامه داد: در دوران طاغوت ایران ژاندارم منطقه به شمار می‌رفت و امروز نیز ایران قدرت منطقه محسوب می‌شود؛ در دوران پهلوی ایران با اتکا به قدرت آمریکا ژاندارم منطقه بود اما امروز ایران با تکیه ‌بر توان داخلی قدرت منطقه محسوب می‌شود.

دبیر قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی بابیان اینکه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به اوضاع اقتصادی ابراز گلایه می‌کنند اما درعین‌حال به مردم امید می‌دهند، گفت: مخاطب این هشدار جریان لیبرالی است که‌ترمیم اقتصاد کشور را در بیرون از مرزها و با نگاه به غرب جستجو می‌کنند و حضرت در این بخش به مردم امید می‌دهند که اوضاع چنین باقی نخواهد ماند؛ همچنین معظم له باافتخار مصادیق تحقیرها و شکست‌های آمریکا و مستکبران را در این بیانیه ذکر می‌کنند.

حجت الاسلام ذوقی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه دوم انقلاب اشاره به دو راهبرد مهم منطقه‌ای دارند، گفت: ایشان در این بیانیه به مبارزه مستقیم با اسرائیل و مبارزه با حضور آمریکا در منطقه بیان می‌کنند؛ مراد معظم له از مبارزه با اسرائیل آن‌هم به‌صورت مستقیم توسط هلال شیعی منطقه است بر همین اساس نیازی نیست ایران به‌صورت مستقیم وارد مبارزه با اسرائیل شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مهم بر گسترش نفوذ و قدرت ایران حتی در بعد اقتصادی تأکید می‌کنند، اظهار داشت: معظم له پیشرفت و شکوفایی اقتصادی را درگرو تکیه‌ بر توان داخلی و ایجاد مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه بیان می‌کنند برخلاف نگاه لیبرال که شکوفایی اقتصاد را درگرو پذیرش کدخدایی آمریکا می دانند.

دبیر قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز دشمنان و لیبرال‌هایی که شکوفایی اقتصادی را در آمریکا جستجو می‌کنند با اذهان عمومی مردم به‌گونه‌ای بازی می‌کنند تا بتوانند مردم را از مسائل اصلی دور کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات