۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۹۸۸۷
با همکاری نهادهای انقلابی برگزار شد؛

رونمایی از الگوی محرومیت زدایی و اهدای ۸۰۰ جهیزیه به زوج های جوان

رونمایی از الگوی محرومیت زدایی و اهدای ۸۰۰ جهیزیه به زوج های جوان
آیین رونمایی از الگوی محرومیت زدایی همراه با مراسم اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان مناطق مرزی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین رونمایی از الگوی محرومیت زدایی  همراه با مراسم اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان مناطق مرزی امروز با حضور زوج های جوان مناطق مرزی خراسان شمالی و جنوبی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خاکسار، معاون محرومت زدایی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: جهت محرومیت زدایی مناطق محروم در غالب همکاری و ‌تعامل نهادهای مختلف حرکتی ایجاد شد که حضور سپاه پاسداران در این همکاری حکایت از این داشت که این نهاد انقلابی در کنار انجام مأموریت خود به خدمت رسانی و تربیت کانون اساسی خانواده توجه دارد.

وی افزود: این حرکت آستان قدس در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم که رهبر معظم انقلاب در ابلاغ به تولیت آستان قدس تأکید داشتند، انجام شد تا بتوان خدمت رسانی و همدلی بیشتر با مردم به ویژه مناطق مرزی داشته باشیم.

صادقی، معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند مدعی شود که من می توانم محرومیت زدایی کنم بلکه محرومیت زدایی به همت خود مردم منطقه انجام می شود که به سمت مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده است، حرکت کرده تا منجر به نزدیکی به خدا و عبودیت شود.

وی افزود: آستان قدس رضوی با کمک نهادهای مختلف از جمله سپاه پاسداران، قرارگاه ثامن الائمه، کمیته امداد و بهزیستی اقدام به تهیه 2 هزار جهیزیه ویژه زوج های جوان مناطق محروم کرده است.

صادقی به استفاده از ظرفیت های منطقه ای در محرومیت زدایی تأکید کرد و گفت: الگوی محرومیت زدایی آستان قدس رضوی یک نهاد مردمی است که با کمک مردم و تسهیل گری نهادهای انقلابی ایفای نقش و ارائه خدمت می کند.

سردار منصوری، معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم ابراز کرد: نیروی زمینی سپاه همزمان با انجام ماموریت های سخت و‌در گیری با اشرار در مناطق مرزی با تدابیر فرمانده سپاه با تمام ظرفیت ها پای کار آمده که ضمن انجام مأموریت، خدمت به مردم مرزی که کم‌ برخوردار از امکانات را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان این که آرمان‌های امام خمینی و انقلاب اسلامی چیزی جز خدمت به مردم‌ کم برخوردار نیست، اظهار کرد:  سپاه در راستای اعتلای این آرمان ها گام هایی برداشته است که رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص فرمودند:«سپاه فعالیت های مؤثر برای محرومیت زدایی با وجود این که مسؤولیتی در این جهت نداشته است، دارد که باید ادامه یابد.»

منصوری به فعالیت های سپاه در کمک به مناطق محروم اشاره و ابراز کرد: اجرای ۳۴ پروژه عمرانی در ساخت مسکن، جاده روستایی، آب رسانی به بخش کشاورزی و غیره؛ ایجاد ۱۶ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۲۸ نفر اشتغال غیر مستقیم؛ ۴ هزار اشتغال در احیای بخش کشاورزی؛ اجرای دو میلیون برنامه؛ تهیه 5 هزار جهیزیه برای زوج های جوان با مشارکت مجموعه های مختلف از جمله اقدامات سپاه پاسداران در محرومیت زدایی است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران اقدامات خود در جهت محرومیت زدایی را با تعامل و بهره گیری از کمک های نهادهای مختلف به انجام رسانده است که این اقدامات ضمن هم افزایی،  اثرات معنوی دارد که امیدواریم تداوم داشته باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات