۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۹۹۸۸۹
رییس سازمان اوقاف خبر داد؛

اعزام سالانه 12 هزار مبلغ / آغاز پروژه مستند سازی موقوفات

اعزام سالانه 12 هزار مبلغ / آغاز پروژه مستند سازی موقوفات
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از اعزام سالیانه 12 هزار مبلغ و نیز آغاز مستند سازی موقوفات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز به همراه معاونان خود با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها، اهداف و ماموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه کرد  گفت: طبق آمار در کشور 190 هزار موقوفه در کشور داریم که به یک میلیون و 400 هزار رقبه می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بیشترین موقوفات کشور را مربوط به اباعبدالله الحسین(ع) دانست.

وی پیگیری و احیای موقوفات حوزه علمیه را از جمله رویکردهای اساسی سازمان اوقاف دانست و ابراز امیدواری کرد با عمل به فرمایشات بزرگان در این زمینه اتفاقات خوبی شکل بگیرد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه از وجود بیش از هشت هزار بقعه متبرکه در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد بقعه، دو هزار مورد فعال و هشتصد عدد ممتاز است و با توجه به اشتیاق و اقبال مردم با این اماکن، سعی و تلاش این است که این مراکز را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم.

وی از اجرای برنامه های مختلف دینی، تبلیغی و فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: یکی از این برنامه ها، برگزاری طرح آرامش بهاری است که همزمان با تعطیلات سال جدید اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از اعزام سالانه 12 هزار مبلغ از سوی سازمان اوقاف به مناطق مختلف کشور خبر داد.

وی با تشریح برنامه های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه، گسترش عرصه های وقف را در دستور کار دانست و گفت: وقف علم و دانش را در دستورکار قرار داده ایم که از این جمله می توان به وقف در زمینه پزشکی و دندان پزشکی اشاره کرد؛ همچنین تلاش می کنیم تا سرمایه های وقف در جهت برون رفت از مشکلات تحریم بکار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی شفاف سازی و عمل به قانون و اجرای نیات واقفین را مورد تاکید دانست و افزود: بنده اصرار دارم بر شفاف سازی و اجرای دقیق قانون.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از آغاز پروژه مستند سازی موقوفات به همت این سازمان خبر داد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات