۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۹۸۹۰
مشاور خانواده:

تحمل ناملایمات زندگی سبب نزول خیر کثیر می شود

تحمل ناملایمات زندگی سبب نزول خیر کثیر می شود
حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: قرآن توصیه به صبر و‌ مرحمه دارد یعنی همدیگر را سفارش به صبر و مهربانی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام واعظ موسوی، مشاور خانواده در آیین رونمایی از الگوی محرومیت زدایی همراه با مراسم اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان مناطق مرزی که امروز با حضور زوج های جوان مناطق مرزی خراسان شمالی و جنوبی در حرم مطهر رضوی برگزار شد بر خوش رفتاری زوجین با یکدیگر تأکید کرد.

حجت الاسلام واعظ موسوی خطاب به این زوج های جوان گفت: در زندگی زود ترش نکنید خداوند نیز در قرآن به این امر تأکید دارد.

وی با بیان این که تحمل بد اخلاقی ها از حکمت کوثر و موجب خیر کثیر است، اظهار کرد: کوثر به معنای خیر کثیر است و خداوند در سوره های نساء و بقره به داشتن تحمل ناملایمات همسر تأکید و آن را موجب خیر کثیر برای فرد بیان می کند.

حجت الاسلام واعظ موسوی زوج های جوان را به صبر و مهربانی با یکدیگر توصیه کرد و افزود: قرآن توصیه به صبر و‌ مرحمه دارد یعنی همدیگر را سفارش به صبر و مهربانی کنید.

مشاور خانواده خطاب به زوج های جوان، گفت: براساس آیات قرآن باید قنوت یعنی فروتنی دلبرانه و همیشگی داشته باشید چنانچه که پیامبر(ص) با همسر خود مهربان بود و آنگاه که در معراج سیر می کند، از خانه فراموش نمی کند.

وی با بیان این که مرد در عین داشتن صلابت نباید خشونت داشته باشد، تصریح کرد: بحث کردن با یکدیگر موجب جدایی می شود، 90 درصد پروندهای جدایی مربوط به بحث کرن بین زوجین است، در حدیثی پیامبر(ص) می فرماید:«عاقل مغلوب زن اما جاهل بر زن غالب است.» بنابراین اگر زن از مرد بترسد، آن مرد جاهل است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات