۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۹۸۹۳

تجمع اعتراضی طلاب جامعه المصطفی تبریز

تجمع اعتراضی طلاب جامعه المصطفی تبریز
طلاب غیر ایرانی مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز در اعتراض به وقایع مربوط به باشگاه آرارات تهران، در مهدیه این واحد آموزشی تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به دنبال وقایع مربوط به باشگاه آرارات، امروز طلاب غیر ایرانی، اساتید و دانش‌پژوهان جامعه المصطفی العالمیه تبریز به همراه طلاب کشور جمهوری آذربایجان در مهدیه این مرکز علوم دینی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع خودجوش که با حضور مدیران مدارس علمیه و همچنین مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی همراه بود، با شعارهای اعتراضی طلاب پیگیری شد و در نهایت با صدور بیانیه ‌ای از سوی طلاب جمهوری آذربایجان شاغل به تحصیل در جامعه المصطفی العالمیه تبریز خطاب به وزارت امور خارجه کشورمان پایان یافت.

متن این بیانیه که با موضوع "ابراز ناراحتی ایجاد شده به دلیل سفر نخست وزیر رژیم ارمنستان و حواشی صورت گرفته در این سفر" منتشر شده، به شرح زیر است؛  

همانطور که مستحضرید، روابط میان دو کشور مسلمان ایران و آذربایجان همواره در تیر رس دشمنان اسلام و مسلمین بوده است. دشمن دائما در صدد این بوده است که روابط صمیمی و مستحکم میان این دو کشور همسایه را ازبین ببرد.

متاسفانه سفر چند روز پیش نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی نیز به این نیرنگ دشمن بهانه های جدیدی داده است. فضای سیاسی-اجتماعی کشور مسلمان آذربایجان در این چند روز اخیر به شدت متشنج شده است. دلیل این مساله را تیتر وار خدمتتان عرض می‌کنیم و امید است که این نامه مورد توجه قرار بگیرد:

1- سفر نخست وزیر دولت جنایتکار ارمنستان مصادف بوده است با حادثه دلخراش "خوجالی". حادثه نسل کشی خوجالی که توسط ارمنی ها در 26فوریه سال 1992میلادی بر علیه مردم مظلوم و مسلمان آذربایجان رخ داده است، یکی از حوادث دردناک تاریخ جهان است. در این حادثه 613 نفر شهید،487 مجروح و 1275 نفر به اسارت دشمن رفته است. سفرکردن نخست وزیر این رژیم در 27فوریه ، یعنی یک روز بعد از این حادثه اسفناک به کشور برادر جمهوری اسلامی، یکی ازدلایل بروز فتنه در داخل کشور آذربایجان و ایجاد ناراحتی در بین مردم، مخصوصا متدینین شده است.

2- سخنانی که توسط نخست وزیر این رژیم در مراسمی که در هنگام سفرش به ایران ایراد گردیده است برخلاف مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مناقشه قره باغ بوده است. ما می‌دانیم جمهوری اسلامی تمامیت ارضی کشور آذربایجان را به رسمیت می‌شناسد. متاسفانه بیان این سخنان توسط نخست وزیر بعد از دیدار با حضرت آقا و توصیه‌های حل مسالمت آمیز و گفت‌وگوی دو طرفه در مورد این مساله، حاکی از آن است که دست‌هایی پشت پرده این مسائل وجود دارد.

3- ولی هیچ یک از دو مورد مذکور به اندازه دلیل آخر دل مردم را جریحه دار نکرده است. استفاده از بنری با این عنوان که " قره باغ مال ارمنستان است، تمام"  در یکی از این دیدارها، (دیدار با ارامنه مقیم تهران در باشگاه آرارات تهران) دلیل اصلی و عمده‌ای است که موجب خشم و ناراحتی مردم شریف و غیور کشور جمهوری آذربایجان شده است.

ما طلاب کشور آذربایجان در جامعه المصطفی العالمیه می‌دانیم و معتقد هستیم که ادعای صورت گرفته در این بنر با مواضع سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تضاد است. علاوه بر این، با بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که "قره باغ خاک اسلام است و هرکس در این راه بمیرد شهید محسوب می‌شود" نیز کاملا در تضاد است.

ما به عنوان نمایندگان معنوی مردم جمهوری آذربایجان در کشور ایران از شما تقاضا داریم به اقدامات و مواضع خود نسبت به روابط جمهوری آذربایجان عنایت بیشتری داشته باشید و از اقداماتی که تهدید به این روابط تهدید محسوب می‌شود دوری گزینید.

تقاضای دوم ما این است که مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران، در مورد این موضوع و اقدام قبیحانه و کینه افکنی که در دیدار با ارامنه رخ داده خصوصا و در مورد روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان عموما، مواضع صریح و شفافی را داشته باشند تا مردم و متدینین جمهوری آذربایجان نیز از سرگردانی نجات پیدا کنند.

به امید هرچه مستحکمتر شدن روابط دو جانبه کشور همسایه و مسلمان ایران و آذربایجان، حل هر چه زودتر این فتنه‌ها توسط ما و شما و پیروزی بر تمام دسیسه‌های دشمن در این مورد.

طلاب جمهوری آذربایجان در جامعه المصطفی العالمیه

/935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات