۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۹۹۱۴
آیت الله سعیدی:

آیت الله واعظ طبسی مجاهدی سخت کوش و یاور رهبری بود

آیت الله واعظ طبسی مجاهدی سخت کوش و یاور رهبری بود
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: آیت الله واعظ طبسی مجاهدی سخت کوش، استادی برجسته و یاور رهبری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امشب در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: آیت الله طبسی مجاهدی سخت کوش، استادی برجسته و یاور رهبری بود.

وی با تأکید بر نشر معارف اهل بیت(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) می فرماید:«اگر مردم زیبایی ها و شکوه سخن ما را دریابند حتما به ما گرایش می یابند.» در این سخن حضرت گلایه ظریفی است، یعنی معارف اهل بیت(ع) خوب تبلیغ نشده و به خوبی به آن پرداخته نشده است بنابراین باید این مطالبه امام هشتم را جدی بگیریم.

آیت الله سعیدی افزود: در راه نشر معارف اهل بیت(ع) دو عنصر تلاش موحدان، مروجان و ولایت مدارن و رفع موانعی که دشمنان اهل بیت(ع) گسترانیده اند، نقش دارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: جامعه ای که خود را محب اهل بیت(ع) می داند باید سخن و رفتار آن ها مطابق معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) باشد چنانچه که امام هشتم نیز در رفتار و کلام خود و در نشست ها، جلسات عمومی و خصوصی به نشر معارف دین می پرداختند.

وی با بیان این که امام هشتم بدون ترس از حاکم جور به ترویج توحید و ولایت می پرداختند، ابراز کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی این دو بعد یعنی کلمه «لا اله الا الله» و ولایت احیا شد، شعار «نه شرقی نه غربی» همان کلمه « لا اله الا الله» است و جمهوری اسلامی تثبیت همان دین است.

آیت الله سعیدی با بیان این که رهبر معظم انقلاب می فرماید:«از تهدید دشمن نترسید» خطاب به دولتمردان گفت: شما عقبه هایی را پشت سر گذاشته و پیروز شدید، حال که خیلی قدرت دارید، چرا از کسی می ترسید؟ حال چرا صحبت از مذاکره و برجام دو و سه می کنید؟ این ننگ را از خود دور کنید که شما خدا را دارید.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) مضجع شریف اهل بیت(ع) را مرکز ترویج معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب این آستان های مقدس که سال ها محروم بودند به دست مومنان افتاد و تبدیل به قطب فرهنگی شدند تا مردم در این آستان های مقدس معارف اهل بیت(ع) را بیاموزند.

وی به خدمات تولیت های گذشته و کنونی آستان قدس رضوی اشاره و ابراز کرد: آیت الله طبسی با مدیریت عالی خود این آستان مقدس را به قطب فرهنگی جهان اسلام تبدیل و فضاهای فرهنگی، درمانی، اقتصادی و اشتغال زایی ایجاد کرد که قبل از انقلاب سابقه نداشت.

آیت الله سعیدی افزود: تولیت جدید آستان قدس نیز با حضور بهتر و پرتوان تر به خدمت در این آستان مقدس ادامه داد و خدمات را به خارج از مشهد به ویژه مناطق محروم کشور منتقل کرد که احیای امر اهل بیت(ع) است و باید قدردان این زحمات باشیم.

گفتنی است، آیت الله عباس واعظ طبسی در بهمن 1314 در خانواده ای روحانی چشم به جهان گشود و تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله فعالیت های وی بعد از پیروزی انقلاب است و در 14 اسفند 1394 دار فانی را وداع گفت./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات