۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۹۱۶

یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام باقر قم برگزار شد + فیلم

یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام باقر قم برگزار شد + فیلم
یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام باقر (ع) با حضور فرمانده سپاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام باقر(ع) امشب با حضور سردار سیدمحمد شاهچراغی فرمانده سپاه علی‌بن ابی طالب(ع) قم در نمازخانه مدرسه امام باقر(ع) برگزار شد.

رضایت الهی و عمل خالصانه، رمز ماندگاری یاد شهدا

بر اساس این گزارش شاهچراغی در ابتدای این یادواره با اشاره به عناصر ماندگاری شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: عنصر ماندگاری دفاع مقدس و جاودان شدن شهدای اسلام یک جمله است و آن عمل برای رضای الهی است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با بیان این که به دلیل خدایی بودن شهادت و عمل شهدا، خداوند هم به آن ماندگاری داده است، گفت: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که سیدالشهدا(ع) جز برای حق تعالی عمل نکرده است

وی ادامه داد: خداوند برای کسی که چنین عمل کند، نه تنها اثر اخروی که آثار جاودان دنیوی شگفت‌انگیزی به آنها عطا می‌کند، از این رو امام راحل فرمودند شهدا دارالشفای مؤمنان هستند.

شاهچراغی ابراز داشت: اگر کار برای خدا نباشد، از دل آن عمل، اختلاس، رانت، فساد و دنیاپرستی خارج می‌شود، برای ماندن در جبهه حق نیازمند باور درست هستیم.

وی با اشاره به توصیه‌ها و هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب به مسئولان بیان کرد: برخی از ندانم کاری‌ها و کم‌کاری‌های به خاطر باور مسئولان است، وقتی انسان معتقد باشد که خداوند قادر مطلق است و همه چیز به دست اوست، معلوم است که جلوی حق تعالی کم آورده و مقهور اراده الهی می‌شود.

کتاب "مدرسه شهادت" از برکات خون شهدای مدرسه امام باقر(ع)

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدصادق حجازی مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) نیز به سخنرانی پرداخت و با اشاره به استقبال بی نظیر طلاب از شهادت و نبرد با استکبار اظهار داشت: مدرسه امام باقر(ع) 16 مدافع حرم دارد که برخی از آنها در حال تحصیل بوده و برخی نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

وی همچنین به روند تألیف کتاب "مدرسه شهادت" پرداخت و با بیان این که این کتاب از برکات خون 126 شهید مدرسه امام باقر(ع) است، گفت: نگارش این تذکره شهدای این مدرسه را ضرورتی بر خود دانسته و به همین جهت کتاب "مدرسه شهادت" را به رشته تحریر در‌آوردم.

در ادامه یادواره 126 شهید مدرسه امام باقر(ع) کتاب "مدرسه شهادت" که به اهتمام حجت الاسلام سیدمحمدصادق حجازی و روح الله عباسی نگاشته شده است، توسط سردار شاهچراغی و هاشمی و حجت الاسلام حجازی رونمایی شد.

تجلیل از مدافعان حرم مدرسه امام باقر(ع)

همچنین طلاب مدافع حرم مدرسه امام باقر(ع) به نام‌های احمد صفری، داود میرزایی، عماد شالی‌کاریان، داود پیرانداخ، اسماعیل همتی، محمد حاجی رحیمی، محسن مرتضوی، مهدی جهانگیری، جعفر خالقی، مرتضی پناهی، جواد فرامرزی، مهدی قنبریها، حسین مبشری، مهدی مهدیار، سعید نصراللهی نسب، مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان نیز حاج مهدی رسولی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.

گفتنی است، شب دوم این یادوراه، چهارشنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود./876/ج

تعداد بازدید : 5
مهدی شاهی
ارسال نظرات