۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۹۹۹۲۷
دبير جامعه روحانيت كاشان مطرح کرد؛

لزوم تبعیت از حق در هر شرایطی

لزوم تبعیت از حق در هر شرایطی
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: در عصر حاضر باطل طرفداران زیاد و حق طرفداران اندک دارد، ازاین رو باید از حق حمایت کرد حتی اگر هزینه آن زیاد و سود آن به ظاهر اندک باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد در تفسیر آیه ۱۶ سوره انبیاء که می‌فرماید، ‹‹وَ ما خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَیْنَهُما لاعِبینَ››، گفت: موضوع این آیات این است که خداوند می‌فرماید خلقتی را که ما در آسمان و زمین انجام دادیم از روی لهو و لعب و بازی و سرگرمی نبوده است.

وی خلقت دنیا را هدفمند دانست و افزود: انسان‌ها باید خود را مورد سنجش قرار دهند تا متوجه شدند به چه میزان در راستای خلقت هدفمند خدا قرار دارند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای عقاید و افکار متفاوتی هستند اظهار داشت: عقاید انسان‌ها یا حق یا باطل و از نگاه قرآن حق مانند آب حقیقی است که درنهایت در زمین فرو رفته و ماندگار است، اما باطل مانند کف روی آب که با آرام شدن حباب‌های روی آب می‌ترکد و تمام می‌شود.

وی افزود: برخی اوقات اندیشه‌ها و سخنان باطل پر زرق برق و ظاهری زیبا و فریبنده‌ای دارد وحتی منافعی را برای چنین سخنان و اندیشه‌ها و رفتار‌های باطل می‌تراشند مانند قمار که رفتاری باطل است و تفکر پشت آن نیز باطل است، اما در نبرد بین حق و باطل همیشه حق پیروز است حتی اگر به ظاهر شکست خورده باشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: در عصر حاضر باطل طرفداران زیاد و حق طرفداران اندک دارد، ازاین رو باید از حق حمایت کرد حتی اگر هزینه آن زیاد و سود مادی آن به ظاهر اندک باشند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند نهایتا حق باطل را در هم می‌کوبد و خُرد می‌کند و  به یک باره فرو پاشيده و نابود می‌شود، مانند كمونيست و شوروی سابق که به یک باره فرو پاشید و نابود شد.

وی افزود: اگر خواهان پیروزی و موفقیت هستیم باید به دنبال حق بود حتی اگر طرفداران حق اندک و به ظاهر به زیان ما باشد باید از حق پیروی و تبعیت کرد چرا که خداوند حامی حق است و حق را بر باطل پیروز می‌کند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان حق را در همه بخش‌ها و قسمت‌های زندگی انسان مطرح و دارای کاربرد دانست و اظهار داشت: از حق باید پیروی کرد، چون  پشت حق خدا است و خدا نیز حامی و طرفدار حق است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات