۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۹۹۲۸
رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

مدارس باید به نمازخانه مجهز باشند

مدارس باید به نمازخانه مجهز باشند
حجت الاسلام کمیلی گفت: نمازخانه مدرسه جزء ملزومات مدارس است و نباید مدرسه بدون نمازخانه افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی صبح امروز در چهارمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: باید تلاش کرده تا اقامه کننده نماز و مبلغ و مروج نماز و فرهنگ اهل بیت(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه کوتاهی در امر نماز از هیچ کسی به ویژه کسانی که امکانات دارند، پذیرفته نیست، گفت: نمازخانه‌های بین راهی باید همیشه و هر زمانی در شأن مردم و مسافران به ویژه در ایام نوروز باشد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: متولیان برای ساخت و احداث نمازخانه‌ها در استان اقدام کنند و یک نمازخانه بین راهی مطلوب برای مسافران نوروزی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام کمیلی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز فرمودند نماز است که می‌تواند جامعه را به صلاح برساند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر امور معنویت و مهدویت و آشنایی به فرهنگ اهل بیت(ع) تاکید داشتند و باید فرمایشات رهبری را نصب العین خود قرار دهیم و این فرمایشات روی زمین نماند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه مدارس را باید مزین به نمازخوانی برای نماز خواندن نوجوانان و جوانان کنیم، خاطرنشان کرد: در مدارس استان نمازخانه‌های خوبی وجود دارد اما همچنان با آن نحو مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد: نمازخانه مدرسه جز ملزومات مدارس است و نباید مدرسه بدون نمازخانه افتتاح شود و نمازخانه در ساخت مدارس مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی ستاد اقامه نماز تمام دستگاه‌های اجرایی وضعیت قابل قبولی دارند هر چند کم و کاستی‌ها نیز وجود دارد؛ به ارزیابی‌ها با دیدگاه حق الناس نگاه می‌کنیم تا امتیازی بیشتر یا کم به دستگاه اجرایی ندهیم.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: برگزاری طرح مبین، برگزاری دوره تربیت مربی نماز ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری دوره معارف نماز و مهدویت ویژه دانشجو معلمان، برگزاری دوره آموزشی ویژه زوج‌های جوان، برگزاری دوره شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، برگزاری طرح نماز کلید بهشت ویژه آموزشیاران نهضت سوادآموزی و برگزاری دوره آموزشی نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طرح‌هایی بوده که در سال جاری انجام شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات