۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۹۹۹۷۷
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

رسالت مرکز خدمات حمایت از مأموریت های روحانیت است

رسالت مرکز خدمات حمایت از مأموریت های روحانیت است
نشست مشترک استادان و مسئولان مدارس علمیه خواهران مشهد با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در نشستی با استادان، مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران شهر مشهد مقدس دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست گفت: مرکز خدمات با عنایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأسیس شد تا با ارائه خدمات حمایتی بخشی از دغدغه‌های طلاب را کاهش دهد.

وی افزود: تأسیس مرکز خدمات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و سازمانی حوزوی و حمایتگر است که در راستای مأموریت‌ها و رسالت‌های حوزوی گام برمی‌دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به هدفمندی خدمات خاطرنشان کرد: مرکز خدمات تلاش می‌کند بین نیازهای ضروری و غیرضروری تفاوت قائل شود و بر اساس نقش طلاب در انجام رسالت‌های حوزوی خدمات ارائه کند.

وی گفت: خدمات مرکز منحصر در خدمات مادی نیست و برنامه‌های سرکشی به طلاب معمر، خانواده روحانیون فقید، خانواده استعدادهای برتر حوزه و طلاب نومزدوج از خدمات عاطفی مرکز خدمات است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه سیاست مرکز خدمات در مقوله سلامت، تقدم پیشگیری بر درمان است، افزود: گسترش فرهنگ سلامت از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای سلامت در مدارس حوزه علمیه و طرح سنجش طلاب جدیدالورود ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات در راستای پیشگیری است.

وی با اشاره به نقش ویژه استادان در پرورش طلاب مستعد گفت: علمای سلف در تربیت شاگردان خود در کنار بحث علمی به پرورش منش طلبگی و سربازی امام زمان (ع) همراه با محبت و عطوفت اهتمام ویژه‌ای داشتند و این مسئله باعث پرورش و تربیت عالمان برجسته‌ای شده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: یکی از شاگردان حضرت امام (ره) آیت‌الله ابراهیم امینی بودند زمانی که امام (ره) متوجه مریضی ایشان می‌شوند شبانه به درب منزل شاگردشان رفته و احوالشان را می‌پرسند و حتی برای بهبود بیماری شاگردشان پزشکی را به بستر او می‌آورند. این محبت، مهربانی و عطوفت استاد باعث پرورش این‌چنین شاگردانی می‌شود که در احوالات بقیه علما نیز مشهود است.

حجت‌الاسلام‌ حائری مدیر مرکز خدمات استان نیز در ابتدای این جلسه تربیت طلاب را جزء باارزش‌ترین و فاخرترین کارها دانست و گفت: انسان‌سازی کار اصلی انبیای الهی بود و در شرایط فعلی استادان و مسئولان مدارس با تربیت طلاب چرخ علم را به گردش درمی‌آورند.

وی افزود: هدف برگزاری از این نشست، استفاده از نظرها و پیشنهادهای استادان و مسئولان مدارس علمیه در راستای بهبود ارائه خدمات و حل مشکلات طلاب است.

در این نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به پرسش‌های حاضران در جلسه درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز پاسخ داد و از تعدادی از استادات تجلیل شد./829/ج

منبع: پایگاه مرکز خدمات حوزه های علمیه

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات