۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۹۹۹۸۰
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

برپایی کرسی رسمی درس خارج در ۴ مدرسه علمیه مازندران

برپایی کرسی رسمی درس خارج در ۴ مدرسه علمیه مازندران
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از فعالیت درس رسمی خارج در چهار مدرسه علمیه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست خبری مدیر و معاونان حوزه علمیه استان با خبرنگاران از حوزه به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی با سابقه یاد کرد و گفت: نظام آموزشی حوزه در دو سطوح رسمی و غیر رسمی تعریف می‌شود.
 
وی با بیان این که حوزه در دوره رسمی از پایه هشتم در دوره متوسطه تا دوره دکتری پذیرش دارد، افزود: علاقه‌مندان در مقطع دکتری نیز با حداکثر ۳۲ سال سن می‌توانند در دوره رسمی حوزه ثبت نام کنند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که تعلیم و تربیت در حوزه با اولویت تربیت بر اساس الگوی قرآنی مورد توجه است، افزود: ثبت نام اولیه، شرکت در آزمون ورودی، گزینش و احراز صلاحیت عمومی، مصاحبه علمی و شرکت در دوره اختبار و تثبیت از جمله مهم‌ترین مراحل ورود علاقه‌مندان به حوزه است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب پس از شرکت در دوره اختبار و تثبیت استعداد سنجی می‌شوند، بیان داشت: در این مرحله طلبه دارای کد موقت می‌شود و پس از یک سال بعد از طی کردن موفق مراحل ذکر شده به عنوان طلبه رسمی وارد حوزه می‌شوند.
 
حجت الاسلام قائمی از رسمی شدن درس خارج فقه در چهار مدرسه علمیه مازندران خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مدارس علمیه امام صادق (ع) نکا، امام حسن عسکری (ع) آمل، امام صادق (ع) کوتنا و فیضیه مازندران درس رسمی خارج فقه از سوی سه استاد رسمی برگزار می‌شود.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از افزایش دروس رسمی خارج در برخی مدارس علمیه استان در آینده خبر داد و افزود: با افزایش کرسی‌های رسمی درس خارج فقه در مدارس علمیه استان شاهد کاهش هجرت طلاب به قم و سایر شهر‌های کشور خواهیم بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز و بر اساس نیاز‌های روز جامعه طلاب باید در کنار آموختن دروس حوزه باید به تخصص‌های مختلف نیز تجهیز شوند، بیان داشت: در همین راستا تقویت رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه استان در دستور کار قرار دارد.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که هم اکنون چهار رشته تخصصی در مؤسسات و مراکز تخصصی مازندران فعال است، خاطرنشان کرد: به زودی رشته حقوق و قضای اسلامی، مشاوره اسلامی، کارشناسی ارشد تاریخ و تبلیغ در ساری، نوشهر و قائمشهر آغاز به کار خواهد کرد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به این که در حال حاضر سطح چهار حوزه در چهار مدرسه علمیه استان فعال است، بیان داشت: شش مدرسه علمیه استان نیز در مقطع سطح فعالیت آموزشی دارند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات