۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۹۹۸۲
اسقف اعظم گرجستان در دیدار با رییس جامعةالمصطفی:

روابط گرجستان با ایران دوستانه و تاریخی است

روابط گرجستان با ایران دوستانه و تاریخی است
اسقف اعظم گرجستان با اشاره به روابط ایران و کشورش در طول تاریخ، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دوستانه همچنان ادامه داشته و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، 'ایلیای دوم' در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه، اظهار داشت: حضور چنین هیئت هایی در حوزه مروجین معارف دینی بین دو کشور می تواند به توسعه پیوندهای دو ملت کمک کند.

اسقف اعظم گرجستان در این دیدار که سفیر و رایزن فرهنگی ایران نیز حضور داشتند، با ابراز نگرانی از چالش و تهدیدات جهان، تروریسم و افراط گرایی دینی را، تهدیدی عمده برای جامعه بشری عنوان کرد و گفت: ما در جهان امروز با یک تهدید جدی روبرو هستیم که اگر با یکدیگر همکاری نکنیم، این تهدید ها به جنگ تمام عیار تبدیل خواهند شد و بنا بر این رهبران مذهبی وظیفه دارند برای مقابله با تهدیدها با یکدیگر اشتراک مساعی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه عملیات تروریستی در جهان گسترش یافته و باید برای جلوگیری از وقوع خطرات آن، بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه هم در این دیدار به روابط تاریخی ایران و گرجستان در هزاران سال گذشته اشاره نمود و گفت: دو کشور افزون بر نزدیکی جغرافیایی، به لحاظ فرهنگی نیز اشتراکات عمیق و فراوانی دارند که رویکرد حمایتی و مثبت اسقف اعظم به روابط دوجانبه می تواند این اشتراکات را ارتقا و قوت بخشد.

وی افزود: ما از دغدغه های شما در خصوص آسیب ها و تهدید های امروز جهان کاملا آگاهیم و در این دغدغه ها با یکدیگر اشتراک نظر داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار داشت: مذهب نقش موثری در صلح و امنیت بین الملل داشته و ضرورت دارد ما و شما از طریق تداوم گفت و گو های دینی، این دغدغه ها را مرتفع سازیم.

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: یکی از این تهدید ها مساله افراط گرایی دینی است که ضرورت دارد یک جبهه مشترک از ادیان الهی برای مقابله با جریان افراط گرایی دینی شکل گیرد.

در این دیدار همچنین معاون امور بین الملل کلیسای گرجستان نیز در اظهاراتی با اشاره به سفر اسقف اعظم گرجستان به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، آن را تاریخی خواند و اظهار داشت: دیدار با رهبری ایران منشا گسترش روابط ایران و گرجستان بود و همگان آن را مثبت ارزیابی کردند.

وی با اشاره به نقش رهبران دینی جامعه و اعتماد مردم به آنها تاکید کرد که از طریق همکاری و گفت و گوی ادیان باید با چالش ها و تهدیدات فعلی جهان مقابله کنیم./829/د102/ب1

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات