۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۹۹۸۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری محافل انس با قرآن، ثبت نام برای ایام اعتکاف و برگزاری اردوی دانش آموزی فصل بیداری در آبادان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شش مسجد خرمشهر و دو مسجد در جزیره مینو ویژه آقایان و بانوان خبر داد.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از ۱۸ تا ۲۴ اسفندماه تعیین شده است‏، افزود: پیش بینی می‌شود در مراسم اعتکاف امسال بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام رویوران گفت: برنامه‌هایی همچون سخنرانی، کلاس‌های آموزشی و معرفتی، گفتمان دینی‏، ختم روزانه قرآن کریم، دعاخوانی، جشن ولادت حضرت علی (ع) و مراسم شب وفات حضرت زینب (س) و اعمال ام‌داوود در روز پایانی اعتکاف برای این مراسم معنوی تدارک دیده شده است.

برگزاری محفل انس با قرآن در حسینیه ثارالله دزفول

کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول، محفل انس با قرآن با حضور دانشجویان و عموم مردم در این شهرستان برگزار کرد.

این محفل انس با قرآن با حضور حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشورمان همراه شد و در ادامه تلاوت کاظم آذرپیرا قاری بین‌المللی و محمدجواد محمدی‌مجد، حافظ قرآن استان از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی است.

این محفل انس با قرآن همراه با اجرای تواشیح در حسینیه عاشقان ثارالله دزفول برگزار شد.

برگزاری اردوی دانش آموزی فصل بیداری در آبادان

اردوی دانش آموزی فصل بیداری در آبادان با حضور دانش آموزان پسر پایه هفتم به همراه مادرانشان برگزار شد.  

این مراسم در بیمارستان صحرایی علی بن‌ابیطالب (ع) در دو بخش مادران (کارگاه آموزشی و مشاوره با موضوعات تربیتی) و عملیات رهایی (نوجوان فاتح) برای دانش آموزان تشکیل شد.

از اهداف این اردوی نیم روزه آشنا شدن دانش آموزان با مفاهیمی همچون ایثار و شهادت، جهاد، استکبارستیزی و برخی ارزش‌های دیگر است. پایان اجرای این عملیات شبیه سازی شده آغاز دوره تداوم در مسیر تربیت و پرورش دانش آموزان و استفاده از ظرفیت مساجد است که در بازه یکساله به عنوان گام دوم طرح‌ریزی شده است.

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان آبادان با کمک مساجد و چندین مجموعه فرهنگی و ادارات و ارگان‌های دولتی و ناحیه مقاومت آبادان متولی اجرای این طرح جامع فرهنگی در شهرستان آبادان است.

برگزاری محفل انس با قرآن دانش آموزی

محفل انس با قرآن از سوی آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز سه شنبه ۱۴ اسفندماه در مرکز علمی امام حسین (ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت سید جاسم موسوی و اجرای گروه تواشیح دارالقرآن الهادی (ع) کارون همراه بود، از دانش‌آموزان برگزیده جشنواره قرآنی فجر نیز تجلیل شد.

این محفل انس با قرآن با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز پسر متوسطه اول و دوم برگزار شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات