۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۰۰۰۳
رحمتی خبر داد؛

آغاز زمان پذیرش سطح ۳ حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری برای سال جدید

آغاز زمان پذیرش سطح ۳ حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری برای سال جدید
رحمتی با اشاره به آغاز زمان پذیرش سطح سه حوزه در این استان برای سال تحصیلی جدید، گفت: نام نویسی از ۷ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه نیز ادامه دارد.
عصمت رحمتی، مدیر مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز زمان پذیرش سطح سه حوزه در این استان برای سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: زمان نام نویسی از ۷ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد تنها مرکز ارائه دهنده خدمات به طلاب سطح سه استان است، گفت: این مرکز هر ساله از بین فارغ التحصیلان سطح ۲ حوزه‌های علمیه خواهران، دانشگاه‌های شهید مطهری و امام صادق (ع) و جامعه المصطفی می‌تواند برای ادامه تحصیل در مقطع سطح سه حوزه طلبه بپذیرد.

رحمتی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول طلبه جدیدالورود می‌پذیریم، تصریح کرد: ظرفیت پیش بینی شده برای هر رشته ۲۰ نفر در دو کلاس مجزا است.

مدیر مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد با اشاره به نحوه پذیرش طلاب جدیدالورود در این مرکز خاطرنشان کرد: داوطلبان ورود به این مقطع باید ابتدا در آزمون کتبی شرکت کنند و سپس در صورت قبولی، وارد مرحله مصاحبه شفاهی می‌شوند که در نهایت پس از موفقیت در مصاحبه علمی و اخلاقی جذب حوزه علمیه خواهران در مقطع سطح سه خواهند شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ طلبه در این مرکز مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این آمار شامل طلاب در حال تحصیل و طلاب پایان نامه نویس مدرسه است.

وی با بیان اینکه تأمین استاد مقطع سطح عمومی مدارس علمیه خواهران استان مهمترین رسالت مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد است، تصریح کرد: به لطف الهی از سال جاری کارگروه تخصصی امور پایان نامه‌های طلاب خواهر سطح سه استان به میزبانی شهرکرد تشکیل می‌شود که این حرکت اقدامی قابل تقدیر و در راستای تسهیل در فرآیند محتوا است.

رحمتی با بیان اینکه تا پایان نامه‌های طلاب تأیید نشود، به طلاب سطح سه مدرک تحصیلی داده نمی‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ طلبه سطح سه در استان منتظر تأیید پایان نامه‌های خود هستند که اگر روند محتوایی آن‌ها در استان و در این کارگروه تأیید شود، فرآیند اخذ مدرک آن‌ها سرعت خواهد گرفت./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات