۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۰۰۰۳۲
رییس اداره آموزش مرکز تخصصي نماز:

دهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز برگزار می‌شود

دهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز برگزار می‌شود
حجت الاسلام حقیقی با اشاره به اهمیت دوره‌های تربیت مدرس معارف نماز، از برگزاری دهمین دوره آن خبر داد.

حجت الاسلام حقیقی رییس اداره آموزش مرکز تخصصي نماز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روایتی از حضرت مهدی (عج) درباره اهمیت نماز در اصلاح و رستگاری جامعه منتظر اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند: « هیچ چیزی مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی‌ساید، پس نماز بگذار و بینی شیطان را به خاک بمال».

استکبارستیزی ذات نماز را تشکیل می‌دهد

رییس اداره آموزش مرکز تخصصي نماز با تأکید بر ضرورت دانستن این نکته که جامعه‌ منتظر ظهور حضرت حجت(عج) بایستی از نماز کمک بگیرد و بینی مستکبران جهان را به خاک بمالد، بیان کرد: اگر امروز شیطان و شیطان‌صفتان به جنگ آمده‌اند تا کشور مهدوی را به شکست بکشانند، ما با اقامه نماز و بندگی، باید با استکبار مبارزه کنیم.

وی با بیان این که ذات نماز را استکبار ستیزی تشکیل می‌دهد، گفت: شروع نماز با الله اکبر و پایان آن نیز با الله‌اکبر است که این نکته، اختصاص کبریائی به خداوند متعال را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام حقیقی فلسفه نماز را این گونه توصیف کرد: دوری انسان از تکبر و خود خواهی مهمترین فلسفه نماز است، چراکه تکبر و خودخواهی، ریشه اکثر بیماری‌های روحی و روانی را تشکیل می‌دهد و نماز درمان آن است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) درباره خصائص درمانی نماز بیان کرد: حضرت دراین باره می‌فرمایند: «جعل الله الایمان تطهیراً لکم من الشرک و الصلاه تنزیهاً لکم من الکبر»، بنابراین مسئولان نظام اسلامی بایستی استکبار ستیزی را که از آموزه‌های نماز است، سرلوحه تصمیم گیری‌های خود قرار دهند.

زمان برگزاری دهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز

رییس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز در ادامه از برگزاری دهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز خبر داد و گفت: مرکز تخصصی نماز در این راستا با هدف استاد پروری و تربیت محقق، نویسنده و پژوهشگر در عرصه معارف نماز اقدام به برگزاری دوره یکساله تربیت استاد در زمینه معارف نماز کرده و امسال دهمین دوره یکساله معارف نماز را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان این که طلاب مشغول به تحصیل در دروس خارج، می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند، مطرح کرد: ثبت نام این دوره از تاریخ 15 اسفند1397 آغاز شده و تا 15 اردیبهشت 1398 ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حقیقی ادامه داد: شروع دوره از اواخر شهریورماه1398 به مدت نه ماه تحصیلی است که در قالب دو ترم برگزار می‌شود وکلاس های این دوره، عصر روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 15 تا  19 خواهد بود.

سرفصل‌های مهم

وی با اشاره به برخی از سرفصل‌های مهم این دوره بیان کرد: فقه تربیت، شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار نماز، بررسی آیات و روایات نماز، پاسخ به شبهات، خانواده و نماز، آداب الصلاه امام خمینی(ره)، اصول مشاوره در دعوت به نماز و کارگاه مهارت تدریس، مهمترین سرفصل‌های این دوره محسوب می‌شوند.

رییس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز افزود: همزمان با این دوره، دوره‌های متعددی همچون مهارت نویسندگی و دوره تکمیلی برای رشد علمی و مهارتی فارغ التحصیلان دوره‌های گذشته برگزار خواهد شد.

امتیازات دوره

وی در پایان به امتیازات این دوره اشاره و مطرح کرد: از امتیازات این دوره می توان به اعطای گواهی پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز، بکارگیری فارغ التحصیلان موفق و شایسته در امر تبلیغ و تدریس در سراسر کشور، پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب و اهدای کتب مرتبط و معرفی پژوهشگران توانمند به مراکز علمی اشاره کرد.

گفتنی است، علاقه مندان برای شرکت در دوره تربيت مدرس معارف نماز می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 14 به خیابان شهداء، کوچه آمار(22)، مرکز تخصصی نماز مراجعه کنند، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره 37733090  تماس گرفته یا به سایت مرکز تخصصی نماز به نشانی www.qunoot.net مراجعه کنند./876/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات