۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۰۰۴۱
مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر:

بصیرت بخشی یکی از آثار مهم برگزاری یادواره شهدا است

بصیرت بخشی یکی از آثار مهم برگزاری یادواره شهدا است
حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه اولین یادواره شهدای روحانی در مدرسه امام باقر(ع) برگزار شده است، گفت: بصیرت بخشی از آثار مهم برگزاری یادواره شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدصادق حجازی مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در حاشیه برگزاری یادواره 126شهید در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بصیرت بخشی طلاب یکی از آثار مهم برگزاری یادواره های شهدا در مدارس علمیه است.

مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) یکی از مدارس حوزه علمیه است که از ابتدای پذیرش طلاب از سال 1363 در کنار مدرسه فیضیه یکی از پایگاه های طلاب حوزه علمیه به مناطق جنگی بود و هر هفته روزهای دوشنبه یا پنجشنبه برنامه اعزام طلاب به جبهه در این مدرسه برپا بود.

وی افزود: تعداد طلاب شهید مدرسه امام محمد باقر(ع) 126شهید می باشد که این شهدا از میان طلاب پایه اول تا ششم بوده است؛ این طلاب در حین تحصیل علوم دینی درس شهادت را هم فراگرفتن و کوی سبقت را از دیگران گرفتند.

حجت الاسلام حجازی با اشاره به سابقه برگزاری یادواره شهدا مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: یادواره 126شهید مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) از سال 1375 تا به امروز یعنی 22سال پیاپی با کمک طلاب مدرسه برگزار می شود همچنین اولین یادواره شهدای روحانیت در این مدرسه برگزار شده است.  

مدیر مدرسه امام محمد باقر(ع) بااشاره به تأثیر برگزاری یادواره های شهدا در مدارس علمیه در طلاب، گفت:  یکی از مهم ترین آثار برگزاری یادواره شهدا بصیرت بخشی است و آگاه شدن از شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه است که می تواند شخص را در مسیر انقلاب و ولایت فقیه حفظ کند.

وی روحیه انقلابی بودن طلاب را ضرورت حوزه های علمیه دانست، اظهار داشت: با توجه به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه بود بنابراین برای ادامه انقلاب هم روحانیت نقش بسیارمهمی در به نتیجه رساندن اهداف انقلاب دارد.

حجت الاسلام حجازی در پایان گفت: تجمع و لبیک حوزویان در مدرسه فیضیه به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده بود نمونه بارز انقلابی بودن حوزه های علمیه است که به رهنمودهای مقام معظم رهبری عکس العمل سریع و آمادگی خود را اعلام کردند./1325/

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات