۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۶۰۰۰۴۵
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

فعالیت 25 گروه تبلیغی در سطح مازندران

فعالیت 25 گروه تبلیغی در سطح مازندران
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران از فعالیت 25 گروه تبلیغی در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از حوزه علمیه به عنوان کهن‌ترین مرکز تأثیر گذار در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: مسجد، حسینیه و حوزه علمیه همواره سه مرکز مهم در جامعه اسلامی بوده اند.
 
وی، مهم‌ترین خروجی حوزه علمیه را تبلیغ دین دانست و با بیان این که مسأله تبلیغ در طول تاریخ همواره مورد توجه و تأکید بوده است، بیان داشت: تبلیغ پنجره ارتباط حوزه با بدنه اجتماعی یعنی مردم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از طرح هجرت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تبلیغ حوزه یاد کرد و گفت: این طرح که از سال ۷۹ اجرای آغاز شده امروز با برکات و خدمات بسیاری همراه شده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت دائمی در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این مبلغان به طور تمام وقت در روستا‌ها حضور دارند و مردم را با معارف دین آشنا می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به طرح مدارس امین اشاره کرد و با بیان این که این طرح به منظور پاسخگویی به نیاز‌های اعتقادی، فرهنگی و دینی دانش آموزان اجرا می‌شود، گفت: با توجه به وجود چهار هزار مدرسه در استان، ۴۰۰ مبلغ طرح امین در سطح مدارس استان مشغول فعالیت‌های دینی و فرهنگی هستند.
 
وی همچنین به اجرای طرح روشنا در استان اشاره کرد و با بیان این که در این طرح نیز مبلغان مجرب و مستعد در سطح مدارس تیزهوشان، فرزانگان و سمپاد حضور پیدا می‌کنند، بیان داشت: به طور حتم حضور مبلغان دینی در سطح مدارس و تعامل و ارتباط نزدیک با دانش آموزان می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بکاهد.
 
حجت الاسلام صادقی طرح بینات را از جمله دیگر طرح‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان اعلام کرد و گفت: در این طرح طلاب مشغول تحصیل با هدف آشنایی طلاب با معارف تبلیغی، پرکردن خلأ‌های تبلیغی با بهره گیری از توان طلاب علاقه‌مند و همچنین راه اندازی پایگاه‌های مردمی در اطراف مدارس با بهره گیری از توان طلاب برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت ۲۵ گروه تبلیغی در مناسبت‌های مختلف سال در مازندران خبر داد و گفت: این گروه‌ها به صورت دائم و موسمی در مناطق پرجمعیت، گردشگرپذیر، سواحل و مناطق تفریحی به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات