۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۰۰۵۴
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق:

داعش به دست مقاومت نابود شد

داعش به دست مقاومت نابود شد
حجت الاسلام صغیر با بیان اینکه داعش پروژه‌ای بلندمدت بود، گفت: تصور دشمنان بر آن بود که داعش، اسرائیل دیگری است که منطقه را در می‌نوردد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال الدین صغیر، عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، عصر امروز، در مراسم یادبود مجاهد شهید سید داغر موسوی، فرمانده تیپ المنتظر حشد الشعبی عراق، در مرکز علمی فرهنگی اهواز با بیان اینکه شهید داغر موسوی پس از شنیدن فتوای مرجعیت سلاح به دست مهمترین و خطرناک‌ترین منطقه را برای نبرد با داعش انتخاب کرد، اظهار داشت: داعش برای مقابله با یک گروه و طایفه و فرقه خاصی شکل نگرفت بلکه پروژه‌ای بلندمدت بود که آمریکایی‌ها تصور می‌کردند تا ۳۰ سال دوام خواهد داشت.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: تصور دشمنان بر آن بود که داعش، اسرائیل دیگری است که منطقه را در می‌نوردد و به خواسته هایشان خواهند رسید حال آنکه یک مسأله بسیار اساسی و مهم را فراموش کرده و به عبارتی اشتباه پیشین خود را تکرار کردند.

امام جماعت مسجد براثا در بغداد با بیان اینکه دشمنان و نوکران شان به تصور خود با ساقط کردن صدام و گول زدن مردم دوباره بر سر قدرت باز می‌گردند، تصریح کرد: چنین سناریویی در مصر و تونس جواب داد، اما در عراق و ایران بی فایده بود چرا که از نقش مرجعیت و حرف شنوی مردم از آن‌ها بی اطلاع بودند.

حجت الاسلام صغیر با اشاره به حرف شنوی و لبیک گویی مردم به ندای مراجع تصریح کرد: دشمنان از تقابل با نسل‌های گذشته در زمینه عدم حرف شنوی از مرجعیت ناکام بودند؛ از این رو برای نسل جدید توطئه بحث جنگ نرم را کشیدند تا شاید از این طریق به خواسته خود برسند.

وی با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه مرجعیت در ایران و عراق گفت: این هجمه‌ها برای جدایی مردم از مرجعیت است؛ زیرا پیوند مردم و مرجعیت، خشم دشمنان را در پی داشته و سبب شده تا دست شان از رسیدن به قدرت در عراق کوتاه باشد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات