۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۰۰۶۹
حجت الاسلام صدوقی:

آزمایش و ابتلا جزء لاینفک زندگی انسان است

آزمایش و ابتلا جزء لاینفک زندگی انسان است
استاد حوزه علمیه گفت: ابتلا و آزمایش الهی نقطه توقف در زندگی بشری ندارد و استمرارا انسان مورد ابتلا قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صدوقی استاد حوزه علمیه و پژوهشگر حوزه مشاوره اسلامی، امشب در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت در تعریف فرهنگ خاطر نشان کرد: فرهنگ جریای نظام مندی است که محصول شخصیت درونی و انتخاب ما است، با آن مانوسیم و تمامی بایدها و نبایدهای زندگی ما مورد تاثیر آن و قابلیت انفعالی دارد.

وی در ادامه با اشاره به تعریف مشاوره اسلامی افزود: مشاوره اسلامی، زمینه سازی قانون مند برای تعامل فعال با مخاطب به منظور تغییر و تحول فرهنگی در شخصیت درونی و در راستای درک مراتبی از حیات طیبه است.

حجت الاسلام صدوقی ضمن تشریح ارکان مشاوره ابراز داشت: زمینه سازی و مدیریت حیطه های شناختی و عاطفی و ایجاد فرهنگ درست در راستای تثبیت، اصلاح و ارتقای انگیزه جزوه ارکان حوزه های مشورتی است.

زندگی فرآیند قانون مدار است
استاد حوزه علمیه با اشاره به تعریف زندگی، ضمن تشریح مقوله حب اشد گفت: زندگی یک فرآیند قانون مداری است که انسان را مبتنی بر هنجارهای فرهنگی در برخورد با حوادث روزگار مسلح می کند و به او قدرت مدیریت می دهد تا در هر موقعیت به صورت مستمر در جهت اصلاح، تثبیت و ارتقای انگیزه خود و دیگران اقدامات بایسته و شایسته ای را انجام می دهد.

اصل ابتلاء همیشگی است

وی در پایان با اشاره به برخی اصول مشاوره ای، اصل استمرار ابتلاء را لابد در زندگی بشری خواند و افزود: یک اصل در مشاوره، اصل استمرار بلا است یعنی ابتلا و آزمایش الهی نقطه توقف در زندگی بشری ندارد و استمرارا انسان مورد ابتلا قرار می گیرد و انقطاعی وجود ندارد./۸۱۱/پ310/ب1

ارسال نظرات