۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۰۰۹۶

نهمین چاپ «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»

نهمین چاپ «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»
حسن‌بیگی در این کتاب که برای گروه سنی نوجوان منتشر شده، به شرح اتفاقات دوران ارباب رعیتی در ترکمن صحرا پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری رسا، سوره مهر نهمین چاپ اثر داستانی «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» را به قلم ابراهیم حسن‌بیگی با طرح جلد جدید منتشر کرد.

حسن‌بیگی در این کتاب که برای گروه سنی نوجوان منتشر شده، به شرح اتفاقات دوران ارباب رعیتی در ترکمن صحرا پرداخته است. داستان پسر نوجوان ترکمنی به نام الیاس بیان شده که درگیر عشق نافرجام دختر خان روستایشان صفورا می‌شود و در ذهنش فکر ازدواج با او را می‌پروراند تا اینکه سرکرده‌های خان، برادرش یوسف را می‌کشند و عروسی او را تبدیل به عزا می‌کنند و از آن پس الیاس مدام در پی گرفتن انتقام خون برادرش است و این ماجرا به اتفاقات و مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیوند می‌خورد.

رمان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» در قالب ۱۸ بخش تلاش دارد تا در خلال داستان الیاس و خانواده‌اش، مفاهیم بزرگ‌تر و عمیق‌تری مانند مفهوم برتری، نابرابری، ظلم وستم و عدالت‌خواهی را برای نوجوانان نسل امروز روایت کند.

در پشت جلد این کتاب نوشته است: «کشته شدن برادرش یوسف، آن هم جلوی چشم خودش و آن هم دو هفته بعد از مرگش که حتی نگفته‌اند قاتلش کیست و کجاست و چه غلطی می‌کند خیلی زور داشت. الیاس می‌دانست قتل به دستور خان یا پسرش انجام شده است. اما پدر و دایی شکور می‌گفتند باید این حرف را ثابت کرد.»

گفتنی است به تازگی «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» اثر شایسته تقدیر در بخش داستان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی معرفی شد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات