۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۰۰۱۰۳

چند خبر کوتاه از راهیان نور

چند خبر کوتاه از راهیان نور
برگزاری مراسم اعتکاف با حضور کاروان‌های راهیان نور و افتتاح نمایشگاه هوافضای سپاه چند خبر کوتاه از اردو‌های راهیان نور است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، عباس محمدی، مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از برگزاری نخستین مراسم اعتکاف با حضور کاروان‌های راهیان نور در مسجد "دارخوین" آبادان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی از ۲۹ اسفند تا ۲ فروردین با حضور یک هزار نفر از زائران راهیان نور سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نام برای حضور در این مراسم معنوی از ۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نامه به پایگاه اطلاع رسانی به آدرس اینترنتی www.rahianenoor-esf.ir  مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه مسجد دارخوین آبادان، محلی معنوی برای رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: این مسجد به نام چهارده معصوم (ع) نامگذاری شده است و از آنجایی که امسال ایام راهیان نور مصادف با ایام اعتکاف شده است، تصمیم گرفتیم که نوآوری جدیدی در اردو‌های راهیان نور داشته باشیم و محل اعتکاف را در این مسجد معنوی که حدود ۱۲ هزار شهید در این مکان معنوی نماز به جا آورده اند، برگزار کنیم.

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای چندین بار، در مسجد دارخوین حضور پیدا کردند، تاکید کرد: حجت الاسلام ماندگاری مسئول موسسه سیره شهدا، آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان، حاج حسین یکتا از راویان دوران دفاع مقدس و مداحان اهل بیت علیه السلام در این مراسم معنوی حضور پیدا خواهند نمود.

جشنواره سرزمین نور فرصتی برای خلق آثار دفاع مقدس است

رضا توکلی بازیگر سریال تلویزیونی "زیرزمین" با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از سفر‌های معنوی در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی است که خونشان را دادند تا دست دشمن متجاوز به خاک کشورمان نرسد، گفت: همانگونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار و شجاعت در مقابل دشمن ایستادند، نیاز است که نسل‌های امروزی هم با همان قدرت در مقابل توطئه‌های دشمن مقابله کنند و نگذارند که نقشه‌های ضدانقلاب در داخل کشورمان اجرا شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها قدرت رساندن صدای مردم به جهان را دارند و نیاز است که در خصوص مظلومیت جانبازان شیمیایی و همچنین فرهنگ دفاع مقدس تبلیغات بیشتری صورت بگیرد و نسل امروزی را با فرهنگ دوران دفاع مقدس، آشناتر نمود چرا که معرفت آن دوران، آنقدر خاص و ویژه است که تصورش برای برخی از نسل‌های جوان باورنکردنی است.

توکلی با بیان اینکه جشنواره‌های دفاع مقدس راهی به سوی ایجاد انگیزه در میان جوانان برای تولید و خلق آثار ادبی و هنری دفاع مقدس است، افزود: ایران در دوران دفاع مقدس مظلوم واقع شد و با اینکه با چندین کشور مقابله می‌کرد تا از مرز‌های بین المللی خود دفاع کند، اما در نهایت پیروز شد و جشنواره‌هایی همچون جشنواره سرزمین نور زمینه و ظرفیتی است برای نسل‌های امروزی تا دیده‌ها و شنیده هایشان را از دوران دفاع مقدس، در قالب‌های ادبی و هنری خلق و پیاده سازی کنند.

افتتاح نمایشگاه هوافضای سپاه در یادمان بیت المقدس اهواز

مراسم افتتاحیه نمایشگاه هوافضای سپاه امروز پنجشنبه ۱۶ اسفند در یادمان بیت المقدس اهواز با حضور زائران کاروان‌های راهیان نور و همچنین مقامات لشکری و کشوری و خانواده معظم شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است که به منظور به نمایش درآوردن دستاورد‌های دفاعی و امنیتی کشورمان صورت می‌گیرد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات