۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۰۰۱۱۰

۱۰ هزار زائر راهیان نور از آذربایجان غربی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

۱۰ هزار زائر راهیان نور از آذربایجان غربی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: ۱۰ هزار زائر در قالب کاروان‌های خانوادگی، خواهران و برادران از آذربایجان غربی به جنوب کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حبیب شهسواری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه به عنوان بیانیه گام دوم برای تمدن سازی نظام جمهوری اسلامی و حضور در عرصه ظهور امام زمان (عج) آمادگی داشته باشیم.

شهسواری تصریح کرد: انقلاب اسلامی همچون یک پدیده زنده و با اراده و پویا است و همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خود بوده و تجدید نظر پذیر بوده اما اهل انفعال نیست و به نقدهای منصفانه حساسیت مثبت نشان می‌دهد و آن را نعمت خدا می‌شمارد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: بعضی‌ها چنین مطرح می‌کنند که جمهوریت و اسلامیت یک پارادوکسیکال است که قابل جمع شدن نیست چون انقلابی گری جوشش، حرکت، تحول و پیش روندگی است در حالی که جمهوریت یک سیستم ثابت تبیینی و اجرایی است که این دو مقوله با هم مغایرت دارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اما میان کوشش انقلابی و نظم سیاسی_اجتماعی هیچ گونه تضاد و ناسازگاری وجود ندارد بلکه از نظریه انقلابی تا ابد دفاع می‌کنند.

شهسواری با اشاره به چگونگی برگزاری اردوهای راهیان نور شمالغرب کشور، تاکید کرد: آذربایجان غربی یکی از 5 استان درگیر در هشت سال دفاع مقدس بوده و هست و حتی سهم آن نسبت به چهار استان دیگر نیز بیشتر است و بعد از خوزستان بیشترین عملیات‌های برون مرزی در هشت سال دفاع مقدس را از آن خود کرده است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: هرچند ما به خوزستان به عنوان یک سرزمین حماسه‌ساز در دفاع مقدس بها می‌دهیم و تعدادی از مردم آذربایجان غربی را راهی سرزمین نور در قالب راهیان نور می‌کنیم اما باید سرمایه‌های اصلی و ماندگار آذربایجان غربی را نیز برای احداث زیرساخت‌های فرهنگی، تبلیغی و نهادینه سازی راهیان نور در شمالغرب آماده میزبانی از همه علاقه‌مندان کنیم.

وی گفت: این موضوع در سال 97 با همت مسئولان و مدیران اتفاق افتاد و 270 هزار نفر از 17 استان کشور از مرداد ماه سال 97 تا نیمه اول آذر ماه به آذربایجان غربی آمدند و از مکان‌های دفاع مقدس بازدید کردند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: آذربایجان غربی از لحاظ امنیتی بهترین وضعیت امنیتی را در طول تاریخ دارد و این می‌تواند یکی از مؤلفه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بخش دولتی در این استان قرار بگیرد.

وی گفت: امسال 10 هزار نفر از آذربایجان غربی از 15 اسفندماه تا 13 فرودین ماه با 160 دستگاه اتوبوس در قالب راهیان نور خانواده، خواهران و برادران و با شعار "ما پیروزیم" به خوزستان اعزام می‌شوند.

شهسواری با اشاره به نبود زیر ساخت‌های کافی در برخی نقاط استان گفت: یادمان شهید بروجردی در نقده و دو یادمان در سردشت و یادمان‌های مهاباد، پیرانشهر و تمرچین جزو یادمان‌های پنج گانه موقتی آذربایجان غربی هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به چگونگی برگزاری یادواره شهدای عملیات های بدر و خیبر گفت: این یادواره روز 22 اسفندماه و با حضور دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و نیز حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت (ع) و رزمنده دوران دفاع مقدس در حسینیه ثارالله (ع) ارومیه برگزار می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات