۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۰۰۱۲۱
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تعامل آموزش و پرورش با حوزه برای تدریس علوم حوزوی در برخی مدارس

تعامل آموزش و پرورش با حوزه برای تدریس علوم حوزوی در برخی مدارس
وزیر آموزش و پرورش از تعامل این وزارتخانه با مرکز مدیریت حوزه و سازمان اوقاف به منظور تدریس علوم حوزوی در برخی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد بطحایی وزیر آمورش وپرورش صبح امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه ارائه کرد.

وی در ادامه با بیان این که هجمه های فرهنگی و اعتقادی نسل جوان را هدف قرار داده است، گفت: همه تلاش خود را می کنیم تا از روش های مدیریتی و ابزارهای نظارتی استفاده کنیم و این دغدغه را کاهش دهیم.

بطحایی با بیان این که فضای مجازی مدیریت کار را سخت کرده است، گفت: باعث تاسف است که در برخی مدارس هجمه ها تاثیر گذاشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نگرانی مراجع تقلید و علما از اجرای سند 2030 در برخی نقاط، گفت: گروه مشخصی برای رصد این موضوع و عکس العمل بدون سلسله مراتب تعیین کرده ایم و به محض این که مصداقی در هر نقطه ای دیده شود برخورد می کنیم.

بطحایی یادآور شد: گاهی اوقات اسم و عنوان 2030 نیست اما همان هدف را دنبال می کند ما در این خصوص حساس هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تعامل این وزاتخانه با مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سازمان اوقاف به منظور تدریس علوم حوزوی در برخی مدارس خبر داد.

وی افزود: برای حوزه علوم اسلامی دانش آموزی هماهنگی با سازمان اوقاف و مدیریت حوزه را شروع کرده ایم، بخشی از مدارس که زمینه این کار در آن وجود دارد، در روزهای پنجشنبه و جمعه برای دانش آموزان علاقه مند تدریس یک سری علوم حوزوی را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای شروع این کار علوم قرآنی، منطق، احکام و درس عربی را در دستور کار داریم، هدف اصلی ما این است تا بتوانیم دانش آموزانی که علاقه مند هستند را زمینه ورودشان به حوزه را فراهم کنیم.

وی رهنمودهای مراجع تقلید را راهگشای وزارت آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: امیدواریم با عمل به این رهنمودها و اقداماتی که انجام می دهید بتوانیم دانش آموزان را در مقابل هجمه هایی که متوجه شان است حفظ کنیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات