۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۰۰۱۲۸
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

نفوذی ها هرکجا رخنه کنند ضربه می زنند

نفوذی ها هرکجا رخنه کنند ضربه می زنند
حضرت آیت الله مکارم بر لزوم نظارت دقیق بر برنامه ها، کتب و اساتید در مدارس تاکید کرد و خواستار بهره گیری از ظرفیت ارزشمند حوزه های علمیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان توصیه هایی مهم خطاب به متولیان این وزارتخانه، ابراز داشت: حوزه فعالیت آموزش و پرورش از تمام حوزه ها حساس تر و مهم تر است؛ فرزندان این آب و خاک امانت های الهی در دست شما هستند و باید حق این مهم را ادا کنید.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که دشمنان برای ضربه زدن به این مقطع چشم دوخته اند، گفت: دشمنان قبل از این که سراغ دیگر مقاطع بروند، سراغ دانش آموزان می روند؛ بنابراین حساسیت حوزه کاری شما بسیار زیاد است و به همین میزان باید مراقبت شما افزایش یابد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی لزوم نظارت بر برنامه ها، کتاب ها و اساتید را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر این سه مورد چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه ها اصلاح شود تمام آموزش و پرورش و دانشگاه ها اصلاح می شود.

وی خواستار تعیین کمیته ها و گروه هایی جداگانه به منظور نظارت دقیق بر سه بخش مذکور شد و ابراز داشت: هر کدام از این عرصه ها دچار مشکل شود، در فعالیت های وزارت آموزش و پرورش خلل وارد می شود؛ به صورت مداوم این سه بخش را مورد نظارت و سالم سازی قرار دهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آموزش و پرورش باید از ظرفیت و توانمندی های حوزه به بهترین شکل ممکن بهره بگیرد، گفت: تنها به برنامه های کلاسی بسنده نکنید؛ در این زمینه برنامه ریزی هدفمند و حساب شده به منظور تبیین معارف اسلامی و دینی را به شما توصیه می کنیم.

این مرجع تقلید افزود: نقشی که در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان بر دل های دانش آموزان نقش بسته می شود، ماندگار و ثابت است.

وی همچنین لزوم مراقبت نسبت به نفوذی ها را به وزیر آموزش و پرورش توصیه و تاکید کرد: در هر تشکیلاتی ممکن است نفوذی هایی باشند، نفوذی ها در هر کجا رخنه کرده اند ضربه خود را زده اند؛ بنابراین همه باید در این خصوص بویژه در مقطع حساس کنونی حساس و هوشیار باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای موفقیت وزیر آموزش و پرورش و دیگر دست اندرکاران این وزارتخانه در انجام رسالت های مهم و حساسی که عهده دار هستند دعا کرد./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات