۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۰۰۱۵۵
بطحایی در جمع خبرنگاران:

سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان در مدارس اجرا نمی‌شود

سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان در مدارس اجرا نمی‌شود
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سند 2030 به هیچ عنوان در مدارس اجرا نمی شود، از تعیین تیم متمرکز نظارت و رصد موارد اجرای سند 2030 در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به ابراز نگرانی مراجع تقلید از اجرای سند 2030 در مدارس گفت: ما به صورت متمرکز، تیم ناظری را برای رصد این موارد معین کرده ایم، به صورت مستمر در حال نظارت بر رفتار مدارس هستیم و به محض مشاهده چنین مواردی وارد عمل شده و از آن جلوگیری می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سند 2030 به هیچ عنوان در مدارس اجرا نمی شود، اظهار داشت: برخی از مراجع بزرگوار تقلید همچنان نگران هستند که خارج از دید آموزش و پرورش و به دور از نظام نظارتی آن ممکن است سند 2030 در برخی مدارس اجرا شود؛ اعلام می کنم که اگر مواردی به مراجع تقلید گزارش داده می شود که گویای اجرای سند 2030 در برخی مدارس است، آن را به ما گوشزد کنند تا توسط تیم متمرکز خود، صرف نظر از سلسله مراتب اداری به مسأله ورود کرده و به سرعت از آن جلوگیری کنیم.

بطحایی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، گفت: یکی از موضوعاتی که در این ایام موضوعیت پیدا می کند، مسأله تغییر نگاهمان به تکلیف شب و تغییر آن از آنچه که به صورت سنتی مرسوم بوده به تکالیف مهارت محور است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسأله مهارت محور شدن تکالیف شب یکی از موضوعاتی است که آموزش و پرورش آن را به صورت جدی پیگیری می کند و معلمان نیز آن ها را مورد توجه قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: مهارت محور شدن تکالیف شب بدان معنا نیست که دانش آموزان دیگر تکلیف نداشته باشند، بلکه بدین معنا است دانش اموزان در حین انجام تکالیفشان با مسائل خانه، خانواده و اجتماعی انس و الفت بیشتری پیدا کنند و حل مسائل مربوط به زندگی خود را تمرین کنند.

بطحایی در ادامه به معوقات حقوق معلمان اشاره و تأکید کرد: امیدواریم با همکاری که دولت، سازمان برنامه و بودجه و خزانه تا کنون داشته اند، بتوانیم طی روزهای پایانی سال 97 بخشی از معوقات را پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به مسأله اسکان نوروزی معلمان در شهرستان های مختلف اشاره و عنوان کرد: متأسفانه باید اعتراف کرد که مسأله اسکان نوروزی در مدارس مطابق شأن معلمان ما نیست، اما در حال حاضر بضاعت ما در همین اندازه است؛ با این حال اعتباراتی را به استان هایی که سفر معلمان به آن جا بیشتر است، تخصیص داده ایم.

وی با بیان اینکه اسکان نوروزی فرهنگیان از 29 اسفندماه شروع می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پیشبینی می شود در نوروز سال 98 همچون سال‌های گذشته حدود 14 میلیون نفر اسکان شب را در مدارس داشته باشیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات