۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۰۱۶۹
حجت الاسلام مهدوی ارفع تشریح کرد؛

شاخصه های گفتمان انقلابی

شاخصه های گفتمان انقلابی
استاد حوزه علمیه گفت: گفتمانی انقلابی است که باور بر اصالت و عدم اعتباریت، کتاب محور و شخصیت محور بودن در عین توجه به راهبردها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی ارفع ظهر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران در راستای تبلیغ و ضرورت نهج‌البلاغه محوری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تفقه در دین یک فهم حداقلی دارد که طی آن به تعیین تکلیف شرعی مکلف پرداخته می شود و به آن فقه اصغر و یک فهم حداکثری که فهم عمیق و واکاوی دین است و فقه اکبر نامیده می شود.

فرق بین تبلیغ حداقلی و حداکثری

وی در ادامه افزود: تبلیغ حداقلی انتقال گزاره های دین به متدینین و حداکثری آن سهیم بودن در بازسازی تمدن اسلامی است.

استاد حوزه علمیه افزود: فقه اکبر دین متکفل حوزه های قضایی، اجتماعی و به فرموده امام راحل نظام فقه فلسفه عملی حکومت اسلامی است و توحید که اصل عرفان است قبل از آن که وجهه فردی داشته باشد وجهه اجتماعی دارد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به فرق مفید و موثر خاطرنشان کرد: هر کار موثری لاجرم مفید خواهد بود ولی هر مفیدی موثر نیست.

وی با اشاره خطبه ۲۰۹ نهج‌البلاغه البلاغه ابراز داشت: رفاه همراه با پیوست معنوی بلا اشکال است و کسی که می تواند تلاش کند و به جایگاه رشد و تعالی برسد نباید به بهانه های واهی از این امر کناره گیری کند.

تبیین چارچوب موفقیت در راستای تمدن اسلامی

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به نظام بینشی افزود: برای موفقیت و موثر بودن در راستای تمدن اسلامی در چارچوب تفقه و تبلیغ اولین گام ارتقای نظام بینشی است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به شاخص گفتمان انقلابی بیان کرد: گفتمانی انقلابی است که باور بر اصالت و عدم اعتباریت، کتاب محور و شخصیت محوری بودن در عین توجه به راهبردها داشته باشد./۸۱۱/پ202/ب1

ارسال نظرات