۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۰۱۷۱
آیت الله طبسی:

مسؤولان به نصایح حوزه و مراجع جامه عمل بپوشانند

مسؤولان به نصایح حوزه و مراجع جامه عمل بپوشانند
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب سعی در براندازی نظام داشت، گفت: ایران نه تنها در مقابل جنگ و فشارها ضعیف نمی شود، بلکه قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد.

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با گرامیداشت دهه پنجم انقلاب اسلامی، انقلاب را الهام گرفته از مبانی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: همانگونه که اهداف و خط و مشی حضرت صدیقه طاهره(س) زنده است، انقلاب اسلامی هم که از همین مبانی نشأت گرفته زنده و پویا است و بدون شک پرچم اسلام را به صاحب اصلی اش امام زمان(عج) تحویل خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه رابطه بیت مرحوم آیت الله محمدرضا طبسی با امام راحل بسیار صمیمانه و نزدیک بود، به تشریح خاطراتی بسیار جالب و شنیدنی از حال و هوای ابتدای انقلاب پرداخت و اظهار داشت: مرحوم والد ما قبل از اینکه به نجف اشرف هجرت کنند از شاگردان مرحوم آیت الله حائری بزرگ بوده و با امام راحل ارتباط تنگاتنگ داشتند؛ یعنی جدای از اینکه با یکدیگر رفیق بودند، هم بحث و هم درس یکدیگر هم بودند؛ مرحوم والد ما هفتاد سال قبل کتاب منظومه را با امام راحل بحث می کردند.

آیت الله طبسی به خاطره ای جالب از درس خارج آیت الله وحید خراسانی اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی از طریق شیطنت های مختلف سعی در براندازی نظام داشت، افزود: ملت شریف ایران به دشمنان ثابت کرد که اشتباه می کنند و جمهوری اسلامی نه تنها با جنگ تضعیف نمی شود، بلکه قوت و قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین در بخشی از این گفت وگو از عملکرد و اظهار نظرات برخی مسؤولان اجرایی کشور انتقاد کرد و گفت: بنده به مسؤولان یک تذکر متواضعانه می دهم و آن هم اینکه حوزه را از خود دانسته، نصایح مراجع را قبول کرده و از تاریخ عبرت بگیرند و خیال نکنند که رأی مردم آن ها را در عرض مرجعیت قرار می دهد.

وی در بخشی دیگر نسبت به خطر «نفوذ» و «سکولاریسم» در حوزه های علمیه هشدار داد و خاطرنشان کرد: اگر روزی دشمن به خاطر احساس بی مسؤولیتی برخی از روحانیون بر ما مسلط شود، اثری از نظام دینی باقی نخواهد گذاشت.

گفتنی است، مشروح این گفت وگوی  خواندنی به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات