۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۶۰۰۱۹۰
سرلشکر جعفری:

دشمن به دنبال اختلافات داخلی در کشور است

دشمن به دنبال اختلافات داخلی در کشور است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان تلاش دارند تا با اختلاف افکنی فتنه‌ بزرگ دیگری علیه کشور تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش گرامیداشت سالگرد شهادت مهدی باکری که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مردم آذربایجان و تبریز همواره در طول تاریخ پیشتاز بوده‌ و امیدواریم در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز پیشتاز باشند.

وی با بیان این‌که رزمندگان لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس خط‌شکن بوده و دلاورانه در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: شهدا مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند، امنیت، آرامش و اقتدار امروز خود را مدیون شهدا هستیم و تمام پیروزی‌های نظام نشات گرفته از همین حیات معنوی است.

سرلشکر جعفری با بیان این‌که ملت ایران در طول چهل سال گذشته در برابر سختی‌ها، فشارها، تحریم‌های اقتصادی و ناملایمات محکم و استوار ایستاده‌ است، تصریح کرد: این مقاومت که دنیا را شگفت زده کرده، نشأت گرفته از شهدا و اثربخشی شهداست؛ اگر پیام شهدا را عمل کنیم، حرکت‌مان جدی‌تر خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران آثار و برکات نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عامل استقامت، پایداری و نصرت‌های الهی که شامل حال ملت ایران شده است؛ نشأت گرفته از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است، تا قدرت‌های مستکبر کنونی نتوانند بر نظام و ملت ایران غلبه کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز مردم لبنان، عراق، سوریه و یمن مقاومت می‌کنند، در نتیجه تجربه‌ای است که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به دنیا صادر کردند و نشان دادند که می‌شود با دست خالی و توکل به درگاه الهی، قدرت مردم و نگاه به توانمندی داخلی در برابر تمامی دنیا ایستاد.

جعفری با بیان این‌که متاسفانه عده‌ای خود را باخته و کم آورده اند و نگاهشان به جای توانمندی‌های داخلی، به بیرون است، گفت: شکست‌های مکرر دشمنان، حاصل مقاومت و حیات معنوی ایران اسلامی می باشد؛ امروز قدرت دفاعی ایران، بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته اظهار داشت: دشمنان در جریان فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، دی ماه سال گذشته و... به دنبال پروژه براندازی انقلاب بودند؛ امروز نیز دشمنان تلاش دارند تا با اختلاف افکنی فتنه‌ بزرگ دیگری علیه کشور تحمیل کنند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات